691 هزار اقامت گردشگر نوروزی در چابهار ثبت شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت:691 هزار اقامت گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی در این منطقه ثبت شد.

به گزارش فرینا، محمداکبر چاکرزهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه آزاد چابهار با طبیعت بکر و زیبا از جمله سواحل صخره ای و ماسه ای، اقیانوس هند و دریای عمان، کوههای حیرت انگیز مینیاتوری موسوم به کوههای مریخی، آثار باستانی و تاریخی و همچنین مردمانی خونگرم، با فرهنگ و مهمان نواز، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از استانهای سراسر کشور و حتی گردشگران کشور های دیگر است.
چاکرزهی گفت: تعطیلات نوروز به واسطه آب و هوای مطلوب و معتدل این منطقه نسبت به سایر مناطق ایران و همچنین برپایی جشنواره های شاد و متنوع نوروزی بیشترین سفرهای گردشگری را به این منطقه شاهد هستیم.
فرماندار سابق خاش با بیان اینکه گردشگران برای سفر به چابهار علاوه بر راههای زمینی از پروازهای تهران - چابهار و مشهد ـ چابهار نیز استفاده می کنند.
وی افزود: سفر گردشگران به منطقه آزاد چابهار معمولا به تعطیلات نوروز ختم نمی شود و آب و هوای بهاری این منطقه در چهار فصل سال گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و جهان به چابهار می کشاند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مرداد ماه که اغلب مناطق گردشگری ایران بویژه سواحل جنوبی کشور گرما و رطوبت شدیدی را تجربه می کنند چابهار با آب و هوای معتدل و پدیده فوق العاده مونسون گردشگران بسیاری را مجذوب خود می کند.
چاکرزهی تصریح کرد: بادهای اقیانوسی و استوایی مرداد ماه در چابهار موجب پدیده های نادر و زیبای موج های مرتفع و متلاطم در خلیج چابهار و دریای عمان می شود و این موضوع جاذبه شگفت انگیزی برای گردشگران بسیاری بویژه علاقه مندان به ورزش موج سواری است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران این منطقه در تعطیلات نوروز امسال از استانهای خراسان شمالی،جنوبی و رضوی، کرمان، تهران و فارس بود، افزود: بیشتر این مسافران در این ایام در منازل استیجاری ثبت شده در ستاد خدمات سفر منطقه و کمپ های مسافرتی اقامت داشتند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار به خاطر آب و هوای بهاری و معتدل در چهار فصل سال شاهد ورود گردشگران بسیاری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.