رشد 110 درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش 110 درصدی سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد. 

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت 940 میلیارد ریال در بخش های مختلف منطقه آزاد سرمایه گذاری شده است که نشان دهنده وجود جذابیت های اقتصادی و تجاری در این منطقه است.
موسوی گفت: بیشترین حجم سرمایه گذاری درمنطقه آزاد اروند در بخش های خدمات، تجارت، گردشگری و صنایع بوده است.
وی پیش بینی کرد با توجه به ورود تعداد زیاد گردشگران خارجی که بدون ویزا به منطقه آزاد اروند و شهرهای بندری خرمشهر و آبادان سفر می کنند حجم سرمایه گذاری در بخش توریسم و ساخت هتل افزایش یابد.
معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه با اشاره به افزایش 30 درصدی صادرات کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد در سال گذشته افزود: سال گذشته 220 میلیون دلار کالاهای تولیدی این منطقه مثل صنایع پایین دستی پتروشیمی، قیر، خرما، روغن های صنعتی و شیلات از منطقه آزاد اروند صادر شده که نسبت به سال 1396 حدود 30 درصد رشد داشته است.
موسوی خاطرنشان کرد: امسال بیش از یک میلیون دلار کالای تولیدی منطقه آزاد اروند از بنادر آبادان، خرمشهر و مرز تجاری شلمچه به کشورهای عراق، کویت، تایلند، چین، روسیه و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.
وی گفت: کالاهای صادراتی شامل مواد غذایی، مصنوعات پلاستیکی، مصالح ساختمانی، فولاد، میوه و تره بار و لبنیات بوده است.
منطقه آزاد اروند شامل شهرهای بندری آبادان، خرمشهر، جزیره مینو و بخش هایی از سواحل شرقی اروندرود است.
این منطقه با از طریق آب های بین المللی و مرزهای خشکی به عراق و کشورهای جهان ارتباط دارد.
با ساخت راه آهن شلمچه ـ بصره، منطقه آزاد اروند به کشورهای شرق مدیترانه متصل می شود. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو