فرماندار چابهار در نشست با فعالین اقتصادی منطقه آزاد چابهار:

لزوم ایجاد اتاق بازرگانی مشترک بین بندر چابهار و بندر کراچی پاکستان

فرماندار چابهار در نشست با سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی منطقه آزاد چابهار بیان کرد: چابهار که هر عنوان و القابی زیبنده آن است، دارای ظرفیت‌ها و ظرافت‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فردی می‌باشد که خدمات نظام و دولت در آن کاملاً مشهود و مشخص است، هم در توسعه سواحل مکران، در حوزه زیرساخت‌ها و همچنین بندر که پیش‌تر ظرفیت بندر چابهار 2.5 میلیون تن کالا بود و با افتتاح فاز جدید توسط ریاست محترم جمهور، این ظرفیت به 8.5 میلیون تن رسیده است.

به گزارش فرینا، رحمدل بامری در خصوص ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی چابهار افزود: محصولات بکر گرمسیری که در هیچ کجای ایران نظیر آن دیده نمی‌شود، در چابهار به کشت می‌رسد، ازجمله انبه، موز، پاپایا و... که به‌تازگی محصول آناناس هم در این منطقه از کشور برداشت شد. در حوزه گردشگری و توسعه سواحل، شاهد موقعیت‌های بی‌بدیل در این منطقه اعم از ساحل‌های شنی، صخره‌ای و ماسه، جنگل‌های حرا، کوه‌های مینیاتوری و... و مهم‌ترین شاخصه چابهار، مردمان خوب و نجیب این سرزمین است که همه دل درگرو نظام و کشور خوددارند.
بامری ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ شهر چابهار، حاشیه‌نشینی است که با توجه ویژه استاندار محترم و همچنین دولتمردان، امیدواریم که هرچه زودتر این معضل برطرف گردد. اما چابهار 283 هزارنفری که دارای 80 هزار دانش‌آموز، 10 هزار دانشجو، 8 واحد دانشگاهی، 3 بخش، 3 شهر، 6 دهستان و 447 پارچه آبادی، علی‌رغم تمامی خدمات و تلاش‌ها، متأسفانه در شاخصه‌های مختلفی ازجمله بهره‌برداری از تخت بیمارستانی، بهره‌برداری از آب شرب و هم حوزه بهداشتی شرایط مطلوبی را نداریم. اما در همین شهر با پیگیری‌های دولتمردان و استاندار محترم و همچنین حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار در بخش تأمین زمین به‌صورت رایگان، بیمارستانی که آرزوی مردم این منطقه بود، کلنگ‌زنی شد که امیدواریم با توجه ویژه مسئولین، اعتبارات برای ساخت این بیمارستان به‌زودی تأمین گردد.
وی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما در این منطقه، ایجاد اتاق بازرگانی مشترک بین بندر چابهار و بندر کراچی پاکستان در جهت تسهیل در مراودات تجاری بازرگانان دو سوی مرز و همچنین ایجاد میز چابهار در اتاق‌های بازرگانی کراچی می‌باشد که در سفر دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به چابهار نیز این درخواست را از ایشان داشتیم.
فرماندار چابهار درخصوص راهکارهای رونق تولید و توسعه مبادلات تجارت اظهار داشت: اعمال تعرفه‌های ترجیحی جهت صادرات و واردات کالا برای رونق و افزایش حجم مبادلات تجاری میان ایران و کشورهای عمان و پاکستان یکی از راه‌های گسترش مبادلات تجاری با این دو کشور همسایه می‌باشد. همچنین یکی از الزامات توسعه تجارت و ترانزیت با کشور پاکستان، ایجاد خط ریلی بین بندر گوادر پاکستان و پایانه مرزی ریمدان است. همچنین حمایت مالی و اعتباری از سرمایه‌گذاران در بخش تولید و تأمین آب موردنیاز برای شرب، صنعت و کشاورزی الزامی است. ایجاد شهرک‌های تخصصی برای صنعتی پایین‌دستی پتروشیمی و فولاد که مزیت ویژه‌ای در چابهار محسوب می‌شود و در همچنین تخصیص روند اعتباری از محل صندوق توسعه، اتصال ریل به چابهار و رسیدن خط انتقال گاز به منطقه و تخصیص اعتبارات لازم در جهت توسعه و بهسازی زیرساخت‌های نواحی صنعتی و شیلاتی چابهار که تمامی موارد فوق می‌تواند در رونق تولید و تجارت در منطقه نقش بسزایی را ایفا کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.