به دنبال افزایش استانداردهای زندگی در ارس هستیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین الحاق شهر جلفا به شبکه جهانی جوامع ایمن، این اتفاق را زمینه ساز افزایش استانداردهای زندگی در منطقه آزاد ارس عنوان کرد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ارس تلاش می کند با رعایت استانداردهای بین المللی، استاندارد زندگی در این منطقه را بالاتر ببرد، گفت: تلاش می کنیم در سال های آتی نیز با تعریف پروژه های جدید بر اساس استانداردهای بین المللی و تکمیل پروژه های فعلی الگوی موفقی برای ایران و کشورهای همسایه باشیم.
نریمان افزود: به عنوان جامعه ایمن متعهد می شویم به صورت مستمر برنامه های ارتقای ایمنی را دنبال کرده و تجربه های خود را به صورت مکتوب در اختیار سایر جوامع در جهان قرار دهیم.
وی تاکید کرد: منحنی های ناهنجاری در تمام جوامع ایمن جهان رو به کاهش رفته است و این هدفی است که در منطقه آزاد ارس نیز به دنبال رسیدن به آن هستیم تا به آموزه های دینی خود رنگ واقعیت ببخشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه مناطق آزاد باید الگویی برای سرزمین اصلی باشند، گفت: دولت ایران برای این منظور با تصویب اختیارات مختص این مناطق، شرایطی را فراهم نموده است تا سهولت انجام پروژه های مختلف، خارج از چهارچوب سرزمین اصلی، در این مناطق فراهم شود.
نریمان با اشاره به اینکه ملحق شدن جلفا به شبکه جوامع ایمن جهان اتفاق بزرگی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در سند چشم انداز 1404 ایران به عنوان کشوری امن و برخوردار از رفاه و سلامت معرفی معرفی شده است و ما نیز در منطقه آزاد ارس، فعالیت خود را برای دستیابی به این اهداف بالا دستی آغاز کرده ایم.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ارس در راستای وظیفه ذاتی خود، پروژه ایجاد شهر ایمن و سالم،  ارتقاء کیفیت زندگی مردم، ارائه خدمات بهینه به گردشگران و همچنین بهبود قوانین کار و شرایط آموزش در این منطقه را از سال 1396 با نام پروژه «ارس 2020 جامعه ایمن و شهر سالم» آغاز کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تصریح کرد: 8 کمیته تخصصی در این زمینه ایجاد شده است و با همکاری و همراهی سایر نهادهای دولتی و خصوصی و با مدیریت یکپارچه توانسته ایم در طول 2 سال و بسیار زودتر از زمان پیش بینی شده، نتایج ملموسی را در این زمینه بگیریم.
نریمان با اشاره به موقعیت استراتژیک و استثنایی منطقه آزاد ارس، عنوان کرد: منطقه آزاد ارس در مرز ایران با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان واقع شده است و تبادل مستمر با این کشورها در این مرز امن به سادگی انجام می شود.
وی تاکید کرد: صنعتی ترین منطقه آزاد ایران، گردشگرپذیرترین منطقه آزاد ایران و موفق ترین منطقه آزاد در حوزه کشاورزی عناوینی است که در سال های اخیر منطقه آزاد ارس به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، ایجاد مدارس مروج سلامت، ارتقای وضعیت ایمنی مدارس، هوشمندسازی مدارس، راه اندازی ورزش همگانی در پارک ها، ایجاد اورژانس اجتماعی، ارتقای ایمنی منابع شهری جلفا، آموزش کودکان، افزایش فضای سبز منطقه، تهیه نرم افزارهای آموزشی، راه اندازی سامانه های ایران پیام و ارس نگار را از جمله مهم ترین اقدامات انجام گرفته در راستای ایجاد شهر ایمن جلفا دانست.
نریمان در بخش دیگری از صحبت های خود، عنوان کرد: یکی از آموزه های دینی ما حرکت به سمت بلد امین است. شهر امن، سرشار از آرامش، خالی از خشونت و پر از مهر و عدالت در قرآن کریم نیز تاکید شده است. به طوریکه خداوند متعال در قرآن کریم به بلد امین سوگند یاد می کند.
گفتنی است، با برگزاری آیین الحاق به شبکه جهانی جوامع ایمن، جلفا به جمع ۴۰۸ جامعه ایمن برای ۸۶ میلیون نفر از مردم جهان محلق شده و به صورت رسمی به عنوان یک شهر ایمن به جهان معرفی شد. عملکرد شهر جلفا نیز در بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن به عنوان تجربه موفق انتخاب شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.