۲۹ شرکت جدید متقاضی سرمایه گذاری در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تقاضای ۲۹ شرکت برای سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار در ۶ ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشور‌های منطقه دارد.
آقایی افزود: این بندر به عنوان دروازه تجارت به کشور‌های عضو IORA، CIS، افغانستان و آسیای میانه و نزدیکی به بنادر حوزه دریای عمان و اقیانوس هند از منظر تجارت دریایی، خشکی و امنیتی بهترین مسیر ترانزیتی برای کشور‌های منطقه است.
وی با تاکید بر جایگاه ویژه بندر چابهار در نگاه صاحبان سرمایه افزود: گرایش بخش خصوصی داخلی و خارجی به حضور در بندر شهید بهشتی نشان می‌دهد که سرمایه گذاران ایران و دیگر کشور‌ها به این بندر به عنوان بندری مطمئن برای سرمایه گذاری توجه دارند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ارائه ۲۹ درخواست سرمایه گذاری از ابتدای امسال و بازدید بیش از ۳۶ هیات داخلی و خارجی از بندر شهید بهشتی چابهار نمونه بارزی از نگاه ویژه مقام‌ها و سرمایه گذاران ملی و فراملی به این بندر است.
در سال ۹۷ نیز ۱۵۰ هیات داخلی و خارجی از بندر چابهار بازدید کردند و در نهایت ۶۵ درخواست سرمایه گذاری ارائه و ۱۷ مورد نهایی و منجر به قرارداد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.