نخستین موزه شخصی قشم افتتاح شد

نخستین موزه شخصی جزیره با نام «موزه خالو صالح» در روستای طولای قشم، با حضور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان، جمعی از کارشناسان این اداره، دهیار و شورای روستای طولا، فعالان دفاتر مسافرتی و راهنمایان گردشگری قشم افتتاح شد.

به گزارش فرینا، صالح روزبه، بهره بردار این موزه شخصی است که از 10 سال پیش جمع آوری اشیا قدیمی و باستانی را با هدف حفظ و معرفی میراث گذشتگان به نسل جوان جزیره، مردم کشور و جهان آغاز کرد.

وی هم اکنون 355 قطعه با شناسنامه کامل که شامل ظروف، ابزار و ادوات کشاورزی، دامداری، صیادی، دریانوردی و لنج سازی، پوشاک و ... می شود را به کمک مردم روستاهای مختلف در موزه خود گردآوری کرده است.

خالو صالح ضمن تبریک هفته گردشگری، از خدمات و همکاری های مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر کرد و از گردشگران جزیره دعوت کرد تا با بازدید از این موزه با حافظه تاریخی و فرهنگ جزیره در حوزه های مختلف آشنا شوند.

مدیران دفاتر مسافرتی و اعضای انجمن راهنمایان گردشگری با حضور در فم توری که به مناسبت هفته گردشگری توسط مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار می شود و شامل برنامه های افتتاح و بازدید از اماکن اقامتی، موزه ها و مراکز گردشگری جزیره است، با بهره برداران هتل ها، کاشانه های مهمان و موزه ها از نزدیک آشنا شدند که به تعامل این دو گروه فعال در صنعت گردشگری قشم کمک زیادی خواهد کرد.

گفتنی است، 6 موزه شخصی در قشم وجود دارد که با دریافت مجوزهای لازم و استانداردسازی مناسب به زودی وارد چرخه پذیرش گردشگر خواهند شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو