هشت انجمن با 253 عضو در ارس فعال است

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در نشست انجمن ها با مدیرعامل سازمان گفت: هم اکنون هشت انجمن فعال با 253 عضو در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده گفت: انجمن های فیلم و عکس، هتلداران، راهنمایان گردشگری، کاشانه مهمانداران، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، گردشگری و میراث تاریخی و فرهنگی در منطقه آزاد ارس فعال هستند.

داداش زاده با تاکید بر استفاده از توان فکری و عملی افراد متخصص در زمینه فعالیت های گردشگری، افزود: توجه ویژه به تامین زیرساخت های زیربنایی مورد نیاز برای ارتقاء جایگاه گردشگری ارس در یک سال گذشته موجب شد تا گام های مهمی برای گسترش روابط همکاری با مجامع و سازمان های جهانی فراهم شود.

او گفت: تدوین و ارائه مشوق های سرمایه گذاری و زیرساخت های گردشگری موجب افزایش اقامتگاه ها و هتل ها شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس عضویت در سازمان جهانی گردشگری و عضویت در سازمان جهانی جوامع ایمن را از دیگر دستاوردهای یک سال اخیر عنوان کرد.

داداش زاده، با درباره آخرین وضعیت پرونده ژئوپارک ارس برای ثبت در یونسکو گفت: آذرماه امسال پرونده ارس در یونسکو بررسی می شود و امیدواریم بهار سال آینده با ارزیابی نهایی ارزیابان، دومین ژئوپارک خاورمیانه ثبت جهانی شود.

او با بیان اینکه با ثبت جهانی ژئوپارک ارس، ایران پنجمین کشور دارای ژئوپارک بین المللی در دنیا خواهد بود، اظهار کرد: وسعت ذخیره گاه های طبیعی ژئوپارک ارس در جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان گسترده شده و در آینده رویدادهای خوبی در زمینه تورهای بین المللی اتفاق می افتد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی، منطقه آزاد ارس نقش محوری در توسعه گردشگری دارد و ما برای تحقق این امر زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری را با همکاری مدیران سازمان فراهم کردیم و دوره های آموزشی تخصصی با همکاری انجمن ها و سایر سازمان ها برگزار شده است.

سند عضویت ارس در سازمان جهانی گردشگری رونمایی شد

 

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو