مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۱۳۰۰ شغل به ازای ورد هر یک میلیون تن کالا در بندرچابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ورود هر یک میلیون تن کالا به بندر چابهار هزار و ۳۰۰ شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم در این استان پهناور ایجاد می‌کند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار مهر، بهروز آقایی در نشست صمیمی با نخبگان، دانشگاهیان، جوانان حوزه و موسسات مردم نهاد شهرستان چابهار که در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد، اظهار داشت: ورود هر ۲.۵ میلیون تن کالا ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه حمل و نقل و ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی در سایر شقوق خدمات‌رسانی ایجاد می‌کند که تاثیر زیادی در رونق اشتغال منطقه دارد.

آقایی گفت: توسعه در هر منطقه ای با مطالبه گری آغاز می شود، بنابراین می طلبد مطالبه گری ها در چابهار در راستای رفاه مردم، توسعه استان و محور شرق باشد که اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان این مهم را در دستور کار و اولویت خود قرار داده است و بر مبنای آن برنامه ها را پیش می برد.
آقایی با بیان این که بندر چابهار دیگر یک بندر سنتی نیست، گفت: به واسطه اقدام های توسعه ای انجام شده این بندر اکنون در ویترین جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: با ایجاد تجهیزات پیشرفته و زیرساخت های لازم، کشتی هایی با ظرفیت ۳ هزار و ۸۰۰ TEU کانتینر در بندر چابهار پهلوگیری کرده که عملیات تخلیه و بارگیری آن در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت صورت پذیرفته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ۵ کیلومتر دایک گذاری در دریا، ۲۰۳ هکتار استحصال از دریا انجام و هزار و ۷۰۰ متر اسکله با درافت ۱۶.۵- متر احداث شده است، لایروبی حوضچه ها و کانال ها به میزان ۱۵.۸ میلیون متر مکعب و ساخت موج شکن به طول هزار و ۴۷۰ متر از دیگر اقدام های انجام شده در این فاز است.
آقایی افزود: ۳۰ دستگاه استراتژیک شامل ۹ دستگاه جرثقیل ساحلی و محوطه ای، ۱۳ دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری و ۸ دستگاه مکنده غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن بر ساعت در بندر چابهار مونتاژ و عملیاتی شده است.

بندر چابهار؛ لنگرگاهی امن برای کشتی ها

وی تاکید کرد: مجموع این اقدام ها باعث شده است، بندر چابهار به لنگرگاه امنی برای پهلوگیری کشتی ها تبدیل شود، به گونه ای که حتی در فصل بادهای مونسون نیز امکان پهلوگیری ایمن کشتی ها در این بندر به وجود آمده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت برج کنترل ترافیک دریایی به عنوان نماد شهر چابهار نیز در بندر شهید بهشتی آغاز شده است، این برج بلندترین ساختمان‌ برج کنترل در کل بنادر کشور خواهد بود.
آقایی با بیان این که سال گذشته با ورود ۹ کشتی کالای ترانزیتی از هند به افغانستان ۱۰ هزار تردد در استان ایجاد شد گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک چابهار و به واسطه پیگیری هایی که انجام شد، توانستیم توافق نامه ایران، هند و افغانستان را به موسوم به توافق نامه چابهار اجرایی کنیم.
وی با اشاره به اشتغال روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر نیرو در اسکله شهید بهشتی اضافه کرد: ۵۲۶ نفر در بخش شرکت های سرمایه گذاری و ۵۲۴ نفر در پروژه های عمرانی بندر چابهار مشغول به کار شده اند.

۱۳۰۰ شغل به ازای ورود یک میلیون تن کالا

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این که به ازای ورود هر یک میلیون تن کالا به بندر چابهار هزار و ۳۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد می شود، اظهار کرد: همچنین به ازای ورود هر ۲.۵ میلیون تن کالا ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در حمل و نقل و ۵۰ میلیارد تومان گردش مالی در سایر شقوق خدمات رسانی ایجاد می شود که تاثیر زیادی در رونق اشتغال منطقه دارد.
آقایی با بیان این که احیای صنعت لنج سازی به عنوان خواسته به حق مردم چابهار، مطالبه ما نیز است، اضافه کرد: ۱۲ کارگاه لنج سازی در استان وجود دارد که در صورت احیا و رونق فعالیت می تواند برای بیش از ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۴۰۰ دانش آموز در مدارس ابتدایی و متوسطه دخترانه و پسرانه کوی مسکونی بندر چابهار مشغول به تحصیل شده اند که فقط حدود ۲۰۰ نفر آن ها فرزندان پرسنل اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو