منطقه آزاد اروند اهتمام خاصی در حوزه آموزه های دینی و انقلابی دارد

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: منطقه آزاد اروند در بین دیگر مناطق آزاد، جایگاه ویژه و اهتمام خاصی در حوزه آموزه های دینی، ارزش های اسلامی و انقلابی دارد.

به گزارش فرینا؛ حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در محدوده مرز شلمچه و در جمع خبرنگاران، ضمن قدردانی از منطقه آزاد اروند به دلیل جایگاه ویژه و اهتمام خاصش در حوزه آموزه های دینی، ارزش های اسلامی و انقلابی،از برپایی ۱۱۰ موکب این ستاد تحت عنوان مواکب الاتحاد درعراق و ایران خبر داد.

ارزانی خاطرنشان کرد: ۱۱۰ موکب این ستاد تحت عنوان مواکب الاتحاد در عراق و ایران برپا شده که از تعداد کل این مواکب برپا شده، ۱۰ موکب در عراق و ۱۰۰ موکب در مسیرهای منتهی به مرزها و گذرگاه های مرزی استقرار یافته است.

وی گفت: اربعین به مثابه نهالی کوچک است که امروز پرورش یافته و بیش از ۲۰ میلیون زائر را بدون در نظر گرفتن حزب، جنسیت، ملیت و کشور به سوی خود جذب می کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه اربعین بدیل و نظیر ندارد، تصریح کرد:  با اینکه در فستیوال ها و همایش های گوناگونی در کشورهای مختلف حضور داشتم ، اما هیچ یک مثل اربعین نبود.

ارزانی گفت:  کل جمعیت کربلا ۲۰۰ هزار نفر است اما در ایام اربعین ۱۰ برابر جمعیت این شهر به آن وارد می شوند که همگی از کرامات امام حسین (ع) است.

به گفته وی، امام حسین(ع) همه را اعم از پیر، جوان، مرد و زن دور هم جمع کرده  و به بیانی، اربعین کوچک و بزرگ نمی شناسد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه، باید از محور وحدت در فعالیت ها و برنامه هایمان استفاده کنیم، یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده همایش جاماندگان اربعین را از میدان امام حسین تا شهر ری در تهران برگزار می کنیم، ضمن اینکه به مناسبت اربعین ۸ سوگواره کانون های فرهنگی و هنری در ۸ استان کشور برگزار و یا در حال برگزاری است.

ارزانی گفت: در روز اربعین با حضور ۱۰۰۰ نوجوان فعال در کانون های مساجد سرودی تحت عنوان «هوای تازه» و در ساعتی معین در ۱۱۰ موکب مستقر شده در عراق و ایران خوانده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ آرزوی رزمندگان دیدن کربلا حتی برای لحظه ای کوتاه بود، اظهار کرد: همایش جاماندگان اربعین نیز در این روز در تهران برگزار خواهد شد که مواکب متعددی در کنار مساجد مستقر شده و به زائران جامانده از مراسم اربعین خدمات رسانی می کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: مستند فردوس تا فردوس نیز کاری از اهالی شهر فردوس در سفر به کربلاست که با همکاری این نهاد تهیه و در حال ساخت است.

ارزانی، از راه اندازی سامانه «بچه‌های مسجد» خبر داد و یادآور شد: در این سامانه کانون ها و مساجد برنامه های خود را به ثبت می‌رسانند و عمده خدمات خود را نیز معرفی می کنند. باید تمام پرچم‌ها و تبلیغات را کنار بگذاریم و پرچم یا حسین را برداریم.

وی افزود: یک پروژه پژوهشی نیز با همراهی انجمن های علمی حوزه در ۵ بخش اقتصاد، سیاست، اخلاق، روانشناسی و جامعه شناسی داریم که در آن متخصصان ما که تخصص حوزه ای دارند، برای انجام این امورات به کشور عراق اعزام شدند که بحث اربعین را نیز از این منظرها نیز واکاوی کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور داریم تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ کانون آن مربوط به اهل سنت است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو