نگاه منطقه آزاد ارس به جشنواره ملی عکس، نیازمحور و کاربردی است

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نگاه منطقه آزاد ارس به جشنواره هایی همانند جشنواره ملی عکس را نیازمحور و کاربردی عنوان کرد.

به گزارش فرینا، علی حسنلو گفت: منطقه آزاد ارس در برگزاری رویدادها به یک روش مثبت، کاربردی و نیازمحور رسیده است و بایn این مسیر هدفمند را هر ساله به صورت جدی دنبال کند.

حسنلو تصریح کرد: آفت برگزاری رویداد در کشور ما نگاه مناسبتی، بدون مطالعه و سلیقه ای است برای همین عمر و دوام آنها زیاد نیست؛ رویدادهایی که در منطقه آزاد ارس تعریف شده، سلیقه ای و یا بر اساس خوشآیند یک مدیر یا یک عده نیست و خوشبختانه شاهد این هستیم که این رویدادها به صورت منطقی و نیازمحور طرح ریزی می شوند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره عکس یکی از نیازهای منطقه آزاد ارس بود، خاطرنشان کرد: ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور نام گرفته و از طرفی می دانیم عکاسی صنعتی یکی از پرطرفدارترین شاخه های عکاسی است. این بخش در کنار عکاسی طبیعت می تواند جزو بخش های ثابت جشنواره بماند و با حفظ استانداردهای هنری و تخصصی، یاری گر سازمان منطقه آزاد در مسیر اهداف اقتصادی باشد.

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تاکید کرد: از طرفی در منطقه آزاد ارس، هنرمند فعال در زمینه هنر عکاسی به میزان قابل قبولی حضور دارد و این یعنی یک ظرفیت و سابقه خوب برای جشنواره برخوردار است. 
حسنلو افزود: اینکه جشنواره عکس ارس به کمک بازوی اجرایی انجمن عکس ارس برگزار می شود، نشان دهنده این ظرفیت توانمند است؛ چون هر چه دولت در اجرا حضور کمتری داشته باشد به بهره وری و کارآمدی بیشتری می رسیم و بدون شک با برگزاری چنین رویدادهایی همراه با آموزش و تربیت نیرو، این ظرفیت ماندگار خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنا به ماموریت مناطق آزاد، سیاست دبیرخانه شورایعالی نگاه توسعه ای و اقتصادی به هنر است و این نوع جشنواره ها باید با نگاه توسعه ای برنامه ریزی شوند که بعد از چند دوره به استقلال مالی برسند.

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: جشنواره عکس ارس در بلند مدت می تواند برای این منطقه سودآوری داشته باشد و به خصوص برگزاری رویدادی که شاهد حضور چند روزه هنرمندان در آن منطقه خواهیم بود، در راستای این سیاست ها خواهد بود.

حسنلو خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهایی هایی که باعث حضور هنرمندان تراز اول و یا تولیدات هنری شاخص در یک منطقه می شود، مورد تاکید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد است و ارس با جشنواره عکس مقدمات این کار را فراهم کرده است. 

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره عکس ارس به صورت بین المللی، گفت: دبیرخانه جشنواره عکس ارس از هم اکنون می تواند با انجام مطالعات و بررسی های اولیه، به بین المللی شدن جشنواره فکر کند که اگر مقدمات این امر فراهم شود امکان فراخوان هنرمندان در سطح بین المللی فراهم می شود.

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: حتی این کار می تواند با کشورهایی آغاز شود که ارس مبادلات اقتصادی و فرهنگی با آنها دارد و یا برنامه ایجاد همکاری و مبادلات با آنها را پیش بینی کرده است. زیرا ما اگر می خواهیم کالایمان را به کشوری صادر کنیم قبل از آن باید فرهنگمان را به آنجا صادر کرده باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو