رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت مطرح کرد:

فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی بسیار گره گشاست

رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در فضای تحریم، فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی بسیار گره گشاست، گفت: نیازسنجی درست، کشف ضرورت ها، تعریف بازار و حمایت لازم از سوی دستگاه های متولی، عوامل موفقیت فعالیت شرکت های استارتاپی در این حوزه است.

به گزارش فرینا، حسن آقاکثیری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد ورود استارتاپ ها به حوزه بندری و دریایی با توجه به ظرفیت های مختلف کشور در این بخش، اظهار کرد: اساسا شرکت های استارتاپی برای رفع نیازها ایجاد می شوند و فعالیت می کنند و برای ورود آن ها به حوزه بندری و دریایی در ابتدای امر باید نیازسنجی لازم صورت گیرد و در جهت رفع این نیازها با ایجاد و فعالیت استارتاپ ها اقدام کرد.

آقاکثیری افزود: پس از نیازسنجی در حوزه بندری و دریایی، باید به مقوله بازار در این بخش توجه و وضعیت درآمدزایی و نحوه حمایت از شرکت های نوپا جهت فعالیت در حوزه بندری و دریایی را مشخص کرد.

توجه به اصل بقا در بازار برای موفقیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی

وی با تاکید بر اینکه برای حضور موفق استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی باید به "اصل بقای بازار" توجه داشت، گفت: زمانی که بحث صنعتی شدن مطرح شد میزان نیاز جامعه بشری به کالاهای صنعتی تا حدی بود که هر کالای تولید شده خریداری می شد و پس از این مرحله در بازار اشباع به وجود آمد و تولیدکنندگان دریافتند که باید به مواردی نظیر کیفیت، قیمت کالا، نوآوری و...به منظور بقا در بازار توجه کنند.

برای شروع فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی هرگز دیر نیست

رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حمایت از شرکت های نوپا و کوچک استارتاپی لازمه فعالیت موفق آن ها است، اظهار کرد: برای شروع فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی هرگز دیر نشده است و با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان صرفه نیازهای عامه را مدنظر قرار داده اند به طور حتم توجه به بازار حوزه بندری و دریایی در کشور با توجه به ظرفیت های موجود می تواند موفقیت آمیز باشد.

ضرورت حمایت لازم از سوی دستگاه های مختلف برای فعالیت استارتاپ ها

آقاکثیری افزود: پس از نیازسنجی و تعریف بازار فعالیت برای شرکت های استارتاپی در حوزه بندری و دریایی باید حمایت لازم از سوی دستگاه های مختلف از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، صندوق نوآوری و شکوفایی و...مدنظر قرار گیرد و به ظرفیت هایی از جمله قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان توجه شود.

رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تضمین خرید می تواند به عنوان بخشی از حمایت های مدنظر در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: به طور حتم در صورت نیازسنجی درست، کشف ضرورت ها و حمایت های مختلف که حمایت های مالی صرفا بخش کوچکی از آن است می توان در راستای فعالیت شرکت های استارتاپی که قصد ورود به حوزه بندری و دریایی را دارند موفقیت آمیز عمل کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو