عبدالرحیمی:

انجمن های اسلامی تقویت کننده قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ انجمن های اسلامی تقویت کننده قدرت نرم ملی نظام جمهوری اسلامی هستند و علم همراه با تقوا منجر به توسعه و ارزش آفرینی برای جامعه خواهد بود.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در همایش گرامیداشت چهلمین سالگرد تشکیل انجمن های اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) افزود: در سال ۵۸، توسط آیت الله امامی کاشانی، با فرمان حضرت امام خمینی (ره)، اتحادیه انجمن های اسلامی در راستای صیانت و ترویج و تقویت آرمان های انقلاب اسلامی در سطح دانش آموزان که آینده سازان کشور نامیده شدند، با هزار تومان وجه اهدایی پربرکت حضرت امام (ره)  تأسیس شد.

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه فعالیت این اتحادیه در حوزه تربیتی، تعلیمی و آموزش در دستور کار قرار گرفت افزود:  این تشکل با حضور نخبه ها و شاگردان ممتاز و متعهد در هسته های مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی کارخود را آغاز کرده و در هرمدرسه شاگردان اول جزو شورای مرکزی انجمن های اسلامی مدارس انتخاب شدند.

وی ادامه داد: هسته های مرکزی انجمن های اسلامی از نظر تخصص، تعهد باید سرآمد باشند و به عنوان الگوی اخلاقی، علمی، آموزشی، فرهنگی تربیتی برای دیگر همکلاسی های خود قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۰ اساسنامه این اتحادیه با مبانی علمی، آموزشی و تربیتی تهیه شد و ساختار فعالیت اتحادیه که کاملا تشکل دانش آموزی مبتنی بر خواست و اراده دانش آموزان بود به منظور تربیت دانش آموزان متعهد، متخصص و با سواد شکل گرفت.

عبدالرحیمی افزود: در مرداد ماه سال ۱۳۷۴ نیز اساسنامه اتحادیه انجمن های اسلامی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید که یک نهاد علمی، تربیتی، آموزشی و انقلابی بوده و در جهت تقویت قدرت نرم ملی حرکت میکند و قدرت نرم از قابلیت ها و شایستگی ها الهام می گیرد و هر چقدر انسان های باسواد و نخبه در حوزه های مختلف در جامعه تربیت شوند منشأ قدرت نیز افزایش خواهد یافت.

وی از دانش آموزان خواست در کسب علم و دانش با بهره گیری از هدایت معلمان همچنین ارتقای رفتار و اخلاق مبتنی بر توصیه های دینی تلاش کنند و از معلمان و مربیان خواست تا در کنار آموزش علمی به آموزش تربیتی نیز اهتمام بورزند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد: فعالیت های انجمن های اسلامی دانش آموزان باعث شود تا نسل جوان و دانش آموزان بیش از پیش با مبانی انقلاب آشنا شده و به رفتارهای اسلامی توجه داشته باشند.

در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده های معظم شهدای دانش آموز و دانش آموزان فعال در انجمن اسلامی دانش آموزان تجلیل شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو