ارتقای سیستم حمل و نقل جزیره قشم برای توسعه گردشگری

سرپرست اداره حمل و نقل عمومی و پایانه های سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سیستم حمل و نقل عمومی جزیزه طی پنج سال گذشته با نگاه توسعه ای به حوزه گردشگری، ارتقا یافته است.

به گزارش فرینا، حسین اشرفی با تاکید بر نقش تاثیرگذار این حوزه در چرخ اقتصاد جامعه اظهار کرد: در جزیره قشم نیز حمل و نقل، پررنگ ترین نقش را در بخش خدمات عمومی برعهده دارد.

اشرفی افزود: برخورداري از شبكه حمل ونقل كارآمد يكي از عوامل زمينه ساز توفيق در عرصه ارائه خدمات و توليد و بازرگاني داخلي و خارجي است و موقعيت جغرافيايي خاص جزیره قشم، نیازمند نظامی توانمند و انعطاف پذير در این حوزه می باشد.

وی، صنعت حمل و نقل را صنعتي بالقوه توانمند داسنت و افزود: به یاری مديريت صحيح و درايت اقتصادي می توان از این صنعت به عنوان يكي از منابع مهم اقتصاد كشور ساتفاده کرد.

به گفته سرپرست اداره حمل و نقل عمومی و پایانه های سازمان منطقه آزاد قشم، با توجه به گردشگرپذیر بودن جزیره، افزایش دانش و بروزرسانی توانایی فعالان حوزه حمل و نقل با هدف ارائه خدمات بهتر به گردشگران در این منطقه آزاد بسیار ضروری می باشد.

اشرفی با بیان اینکه امنیت حاکم بر جزیره یکی از مهمترین نقاط قوت صنعت حمل و نقل قشم است، تصریح کرد: اخلاق مداری، مشتری محوری و صلاحیت های فردی کارکنان حوزه حمل و نقل عمومی قشم هم از دیگر امتیازات حوزه گردشگری این منطقه است.

وی ادامه داد: هرگونه حرکت به سمت توسعه اعم از شهری و روستایی بدون توجه به توسعه سیستم حمل و نقل غیرممکن است و بین بهبود قابلیت دسترسی حمل و نقل روستایی و توسعه اجتماعی رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد.

سرپرست اداره حمل و نقل عمومی و پایانه های سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه عنصری ضروری برای عملکرد اقتصادی است، بخش کلیدی در ایجاد اشتغال، از مدیریت سرویس‌های حمل و نقل تا توسعه و نگهداری زیرساخت‌های آن نیز می‌باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.