مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان:

تولیدکنندگان، رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: فعالیت در عرصه تولید آسان نیست و در حال حاضر تولیدکنندگان رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند. 

به گزارش فرینا،‌ سید مهدی علیزاده طباطبایی در جلسه بررسی موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در عرصه‌های اقتصادی بیان کرد:‌ زمانی کشور درگیر جنگ فیزیکی بود و امروز هم کشور همچنان درگیر جنگ است اما جنگ اقتصادی و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی رزمندگان خط مقدم این جبهه هستند.
علیزاده طباطبایی افزود: دستگاه‌های مرتبط با منطقه ویژه، مانند گمرکات استان قم، گمرک منطقه ویژه، استاندارد استان، استاندارد منطقه ویژه و سایر دستگاه‌های مرتبط، تاکنون در عرصه تولید همکاری خوبی داشته‌اند و همیشه همراه ما و سرمایه‌گذاران این منطقه بوده‌اند که جای تشکر دارد.
وی تشکیل این جلسه پرسش و پاسخ را در راستای رفع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مستقر در منطقه، اعلام کرد و گفت: در هر موردی در چارچوب قانون آنچه در توان داریم به‌کار خواهیم بست تا مشکل را برطرف کنیم و هرکجا نیاز به پیگیری و بازگو کردن مسائل و مشکلات وجود داشته باشد تا به نتیجه برسد به‌طور حتم انجام خواهیم داد.
مدیرکل گمرکات استان قم نیز در این جلسه گفت: در گمرک با یک سری مسائل و چالش‌هایی مواجه هستیم، اما این را فعالان اقتصادی بدانند که گمرک وضع‌کننده قانون نیست بلکه قوانینی که دولت و سایر مراجع قانون‌گذار تصویب می‌کند را باید اجرا نماید.
محمد خلیلی با اشاره به سامانه‌ای شدن کارهای گمرکی ضمن یادآوری این موضوع که کارها کمی پیچیده شده و مشکلاتی را به همراه خود دارد، خواستار همکاری همه‌جانبه فعالان اقتصادی، مسئولان و مدیران در تبادل اطلاعات لازم برای کاهش هر چه بیشتر این مشکلات شد.
خلیلی ادامه داد: از سال ۹۷ سیاست گمرک استان بر این بوده است که با مراجعه‌کنندگان هر دو ماه جلسه‌ای برگزار کند و تمامی موارد و مشکلاتی را که مراجعه‌کنندگان مطرح می‌کنند یادداشت و بررسی و تا جلسه بعد برطرف نماید.
وی گفت:‌ این رویه باعث شد تا مشکلات در حدود ۷۰ درصد حل شود و شاهد رضایت مراجعه‌کنندگان باشیم.
مدیرکل گمرکات استان قم خطاب به فعالان اقتصادی افزود: ما در مقابل شما نیستیم بلکه در کنار شما هستیم و با توجه به سخنان مدیرعامل منطقه ویژه، در خصوص پیگیری مواردی که حل آن‌ها در توان استان نباشد، پیگیری و انعکاس مشکلات به مسئولان کشوری و مرتبط تا حصول نتیجه را، از وظایف خود و مجموعه مربوطه می‌دانیم .
مدیرکل استاندارد استان قم نیز با تشکر از فرصت ایجادشده توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، گفت: تمامی اختیارات لازم را به مدیر استاندارد سلفچگان تفویض نموده‌ام تا مشکلی پیش روی فعالان به وجود نیاید.
مجید آوری فرد هدف از این کار را عدم توقف کار در حوزه استاندارد، سهولت در انجام کارها و تسریع در حصول نتیجه امور سرمایه‌گذاران اعلام کرد.
آوری فرد با اشاره به مشکلاتی که بین استاندارد با تولیدکنندگان مواد سوختی به وجود آمده بود گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده طی روزهای گذشته نامه لغو بررسی از سوی استاندارد از سوی دولت صادر و این کار به عهده شرکت نفت که در تخصص آن‌ها هست واگذارشده است.
وی همچنین خواستار همکاری سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در ارزشیابی آزمایشگاه‌های همکار جهت ارائه خدمات بهتر شد.
در ادامه سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه به بیان مشکلات خود پرداختند و با توجه به نوع مواردی که مطرح می‌کردند مسئولین شرکت‌کننده در جلسه پاسخگوی آن‌ها بودند.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید؛ این منطقه، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی اقتصادی کشور نزدیک است، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع‌شده است، به همین علت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.