حضور بیش از 500 نفر در ششمین دوره مسابقات قرآنی منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس حضور بیش از 500 نفر در ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس را نشان دهنده رشد کمی و کیفی این منطقه در حوزه قرآنی نسبت به سال گذشته دانست.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقای کمی و کیفی افرادی است که در این حوزه فعالیت می کنند و رشد آمار شرکت کننده ها نشان می دهد که ارس به اهداف خود نزدیک شده است.  
داداش زاده با اشاره به اینکه وظیفه سازمان منطقه آزاد ارس در مباحث فرهنگی،  توجه بیشتر به مسائل دینی و مذهبی از جمله قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: این مسابقات تنها به دو روز برگزاری محدود نمی شود و سازمان منطقه آزاد ارس در طول سال نیز به تقویت و حمایت از آموزش های دینی و قرآنی پرداخته و حمایت و برنامه ریزی لازم را در این زمینه دارد. 
وی افزود: برگزاری دوره هایی برای تربیت مربی و حمایت از موسسات فعال قرآنی از جمله این برنامه هاست. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در مورد این دوره از مسابقات نیز گفت: تعداد شرکت کننده ها در ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس  بیش از 500 نفر است. 
داداش زاده ادامه داد: این رشد آماری زمانی مشخص تر می شود که بدانیم این مسابقات را با حضور 117 آغاز کرده ایم و در دوره پنجم نیز شاهد حضور بیش از 300 نفر در مسابقات بودیم. 
وی تصریح کرد: این مقدار رشد کمی نشان می دهد که ما همچنان در زمینه آموزش قرآنی تاکید داریم و برگزاری مستمر مسابقات باعث شده است که هر ساله شاهد حضور افراد بیشتری در این رقابت ها باشیم. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس عنوان کرد: مسابقات امسال در دو بخش خواهران و برادران و در رده ها سنتی مختلف از نونهالان تا بزرگسالان برگزار می شود.
داداش زاده خاطرنشان کرد: امسال نیز از اساتید مطرح و بنام کشور در حوزه قرآنی دعوت به عمل آمده است و کارگاه های آموزشی با حضور این اساتید در کنار مسابقات قرآنی برگزار می شود. 
وی افزود: همچنین برای تمام شرکت کننده ها، جلسات مشاوره در نظر گرفته شده است تا بتوانند با شناخت استعدادها و نقاط ضعف و قوت خود برای مسابقات آتی و موفقیت های بیشتر در این مسیر، آماده تر شوند. 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه نهادسازی و ساختارسازی در دستور کار معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس قرار دارد، گفت: در اکثر حوزه ها به این مورد توجه ویژه ای شده است. برای نمونه از شکل گرفتن موسسات قرآنی حمایت کرده ایم و مشارکت این موسسات در برگزاری رقابت های قرآنی امسال نسبت به سال گذشته به مراتب بیشتر شده است. 
گفتنی است، ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس دوم و سوم بهمن ماه 98 برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.