رایزنی با سرمایه گذاران اروپایی در نمایشگاه فیتور اسپانیا

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از مذاکره و رایزنی هیئت مناطق آزاد ایران با گروه های سرمایه گذاری از کشورهای اروپایی در حوزه گردشگری در جریان برگزاری نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا خبر داد. 

به گزارش فرینا، «محمدرضا رستمی» که همراه جمعی از مدیران عامل و معاونین سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صعنتی به منظور حضور در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کرده است با اشاره به اینکه برگزاری نشست های تخصصی با سرمایه گذاران و فعالان حوزه گردشگری به ویژه کشورهای اروپایی یکی از اولویت های گروه اعزامی از مناطق آزاد ایران به این نمایشگاه است گفت: نشستی با هیئت و کمیته گردشگری کشور کرواسی برگزار شد و جاذبه ها و فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری مناطق آزاد ایران به منظور همکاری در آینده نزدیک معرفی شد. 
او ادامه داد: از آنجا که وظیفه این کمیته هماهنگی بین شرکت های مختلف گردشگری در کشور کرواسی است، مقرر شد هماهنگی های لازم به منظور عقد تفاهم نامه و برگزاری نشست های تخصصی انجام شود.
رستمی هم چنین به برگزاری دومین نشست نمایندگان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان های مناطق آزاد در نمایشگاه فیتور با هیئت گردشگری کشور پرتقال در غرفه این کشور خبر داد و گفت: در این نشست ابتدا تبادل اطلاعات در خصوص ظرفیت ها و فرصت های همکاری صورت گرفت که در این بین جاذبه ها و مزیت های مناطق آزاد معرفی شد. از آنجا که اصلی ترین وظیفه هیئت گردشگری پرتقال توسعه و هماهنگ نمودن شرکت های گردشگری آن کشور است، معرفی مناطق آزاد می تواند شروع بسیار مفیدی برای جذب گردشگر از آن کشور باشد و مقرر شد تبادل اطلاعات با محوریت جذب گردشگر از کشور پرتقال انجام گردد.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به برگزاری سومین نشست نمایندگان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان های مناطق با شرکت گردشگری و سفر splendid هم اشاره کرد و گفت: پس از معرفی ظرفیت ها و مزایای مناطق آزاد همچون عدم نیاز به ویزا در مناطق آزاد، پیشنهادهای متعدد همکاری با آن شرکت درخصوص ایجاد تور ترکیبی ایران و امارات یا ایران و ترکیه،  ایجاد دفتر کار آن شرکت در کیش و همکاری با شرکت های گردشگری مناطق آزاد ارائه شد  و در نهایت مقرر شد ارتباط با مدیرعامل و هیئت مدیره آن شرکت تداوم یابد تا در سال آینده بتوان طرح های مذکور را در مناطق آزاد پیاده سازی کرد.
رستمی هم چنین با اشاره به بازدید «خانم آنا لارانیاقا»، مدیرکل نمایشگاه های مادرید از غرفه مناطق آزاد در نمایشگاه فیتور گفت: نشستی با محوریت اشتراکات تجربیات در بخش های مختلف صنعت گردشگری با ایشان برگزار شد و درباره برگزاری نمایشگاه های مختلف با محوریت گردشگری در مناطق آزاد ایران تبادل نظر شد. 
نمایشگاه فیتور اسپانیا 2020؛ به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین نمایشگاه های صنعت گردشگری در دنیا، روز دوم بهمن ماه 98 در حالی چهلمین دوره از برپایی خود را آغاز کرده است که نمایندگانی از مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه حضور دارند. 
به گزارش فرینا، در این نمایشگاه که از روز دوم تا ششم بهمن ماه (22 ـ 26 ژانویه 2020) در شهر مادرید پایتخت اسپانیا برپا شده، نمایندگانی متشکل از معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ارس، اروند و قشم حضور دارند و ظرفیت ها و توانمندی های این مناطق در حوزه های جذب توریست، سرمایه گذاری در بخش های هتلداری و مقاصد پروازی و معرفی جاذبه های گردشگری را به نمایش گذاشته اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو