علیزاده طباطبایی:

رشد 96 درصدی صادرات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: صادرات کالاهای تولیدشده در این منطقه از نظر ارزش سرمایه‌ای، طی سال جاری تا پایان دی‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش فرینا، سید مهدی علیزاده طباطبایی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا، بیان کرد: این در حالی است که حجم واردات منطقه نیز طی مدت یادشده نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد کاشته یافته است و این موضوع به‌خوبی روند روبه رشد فعالیت‌های تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را نشان ‌می‌دهد.
علیراده طباطبایی افزود: مسیر حرکت اقتصادی منطقه به سمت فعالیت‌های تولیدی است و حتی حجم زیادی از واردات انجام‌شده به آن را مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان مزایای بسیاری همچون قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی کشور،‌ دسترسی به بازارهای عمده مصرف و همچنین برخورداری از برخی معافیت‌ها را داراست که باعث می‌شود تولیدکنندگان این مکان را برای فعالیت خود انتخاب کنند.

ثبات قوانین مورد مهمترین عامل حفظ سرمایه گذاران است 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: ثبات قوانین ازجمله مهم‌ترین عوامل جذب و حفظ فعالان اقتصادی به‌خصوص سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است و باید به قوانین تعیین‌شده برای مناطق ویژه و معافیت‌های در نظر گرفته‌شده در این خصوص عمل شود.
علیزاده طباطبایی بیان کرد: تغییر قوانین موجب آسیب دیدن فعالیت‌های اقتصادی می‌شود و این مساله در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان که پذیرایی بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، تهدیدی مهم به شمار می‌آید.
وی همچنین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه که آن را از سایر نقاط گمرکی کشور متمایز می‌کند را مورد توجه قرارداد و گفت: بر اساس قانون ایجاد مناطق ویژه اقتصادی کشور، محدوده محصور مناطق ویژه خارج از مرزهای گمرکی تلقی می‌شود و به همین علت ورود تجهیزات و امکانات تولید به این نقاط نیازی به تعرفه گمرکی ندارد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان همچنین هفت سال معافیت مالیاتی را از امتیازهای سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه ذکر کرد و افزود: به‌طور معمول متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه نخست طرح خود را ارائه داده و پس از تائید اولیه به دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی ارسال می‌گردد که درنهایت طرح موردنظر به هر میزان که ارزش‌افزوده ایجاد کند، از پرداخت تعرفه گمرکی نیز معاف می‌شود.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی ـ اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم‌اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی و تجاری در این منطقه فعالیت می‌کند که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.
از میان این ۱۲۲ واحد ۱۰۰ واحد درزمینهٔ فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ واحد نیز درزمینهٔ فعالیت‌های تجاری و خدماتی مشغول کار است.
بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو