مدیر ژئوپارک قشم؛

مجوزهای بدون تایید ژئوپارک جهانی قشم وجاهت قانونی ندارد

مدیر ژئوپارک جهانی قشم تصریح کرد: مجوزهایی که از سوی مراجع مختلف برای فعالیت های شیلاتی در محدوده سایت ژئوپارک جهانی قشم صادر می شود، وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی اظهار کرد: تنها مرجع قانونی تائید صدور مجوز برای طرح های محدوده ژئوپارک بین المللی قشم مدیریت این مجموعه می باشد و بدون تائید این مدیریت، هیچ مجوزی نباید برای سرمایه گذاران صادر شود.
امری کاظمی با اشاره به صدور مجوز ایجاد استخر پرورش میگو در یک هزار و 200 هکتار زمین در مجاورت غارنمکدان به عنوان یکی از مهمترین ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم، افزود: این اقدام بدون هماهنگی با مدیریت ژئوپارک قشم از سوی مسئولان استان هرمزگان انجام شده که هیچگونه وجاهت قانونی ندارد.
به گفته وی، سازمان یونسکو و شبکه جهانی ژئوپارک های جهانی حساسیت دقیقی نسبت به محدوده ژئوپارک ها در سرتاسر دنیا دارند و اتفاق غیرکارشناسانه انجام شده در محدوده غارنمکدان قشم، توجه جهانیان را به این موضوع به شدت جلب کرده است.
مدیرژئوپارک جهانی قشم بیان داشت: ژئوپارک جهانی کشورمان در قشم سال ۱۳۸۵ ثبت جهانی شده بود اما در سال ۱۳۹۱ با دریافت کارت قرمز از جمع کشورهای دارنده ژئوپارک خارج شد.
امری کاظمی ادامه داد: در دوره مدیرعاملی حمیدرضا مومنی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اقدامات بسیار موثری برای بازگرداندن قشم به جمع ژئوپارک های جهانی انجام شد و خوشبختانه اردیبهشت سال 1396 قشم موفق به دریافت کارت سبز از یونسکو شد.
وی گفت: متاسفانه بار دیگر با بی تدبیری انجام شده در واگذاری اراضی محدوده غار نمکدان، خطر خروج دوباره ژئوپارک قشم از جمع ژئوپارک های جهانی، جزیره قشم را تهدید می کند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو