کنترل بهداشتی مسافران ورودی از مرز بازرگان برای مقابله با کرونا

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در بازرگان، گفت: مسافران ورودی به کشور از طریق مرز زمینی بازرگان با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی این ویروس کنترل می‌شوند.

رحیم صمدی در گفت‌وگو با فرینا بیان کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در پایگاه دائمی مستقر در بازرگان اندیشیده شده و همکاران این شبکه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.
صمدی افزود: این اقدامات در راستای کنترل، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفته‌است و همچنان ادامه خواهد داشت.

روزانه هزاران مسافر و وسایل نقلیه از طریق مرز بازرگان تردد کرده و مأموران گمرک با دقت و هوشیاری و همچنین استفاده از تجهیزات کنترلی به صورت شبانه‌روزی کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند و اکنون نیز کنترل‌های ویروس کرونا به آن اضافه شده‌است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تأسیس شده و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی در آنجا فروخته می‌شد، شیوع پیدا کرد و اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره‌جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته‌است.

این ویروس دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر باعث شده‌است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی نداشته باشند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس «کرونا» در جهان کشف شده‌ و با مورد اخیر تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس» می‌گردد؛ نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این ویروس در کشورهای مختلف شکل گرفته و اقدامات کنترلی در فرودگاه ارومیه و پایانه‌های زمینی نیز بر همین اساس استوار است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.