بهره برداری از ۳۲ طرح توسعه ای و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو

۳۲ طرح عمرانی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی در دهه فجر به بهره برداری و ۶ طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی می شود.

به گزارش فرینا، تعداد ۸ پروژه عمرانی و خدماتی با هزینه ۶۳۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو افتتاح می شود. همچنین تعداد ۲۶ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۷۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۹۲ نفر در منطقه آزاد ماکو در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.

در دهه فجر ۹۸ تعداد ۶ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز با اعتبار ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۶۸۰ نفر در دهه فجر در منطقه آزاد ماکو کلنگ زنی می شود.

شایان ذکر است: قطعه اول بزرگراه ماکو-گیت از ماکو تا پلیس راه به طول ۱۵ کیلومتر ۴۱۵ میلیارد ریال به طول  ۲۰۴۱۷ متر که ۱۵۰۰۰ متر آن تا پلیس راه به بهره برداری رسیده است از جمله این پروژه هاست. همچنین سالن ورزشی چند منظوره شهرستان شوط با هزینه ۳۲ میلیارد ریال و مجموعه آبگرم معدنی شهرستان شوط با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال که شامل احداث استخر حوضچه های آبگرم و استخر شنای سرپوشیده به عنوان طرح توسعه اماکن تفریحی به بهره برداری می رسد.

همچنین  طرح بهسازی مدارس منطقه و مدارس مروج سلامت ۱۳۵۰۰ میلیارد ریال طی تفاهم با آموزش و پرورش شامل ساخت کلاس، بهسازی کلاس، ساخت سرویس بهداشتی و موتورخانه در مدارس موجود در سطح منطقه از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو به بهره برداری می رسند.

همچنین با اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو دستگاه سي تي اسكن بیمارستان فجر ماکو به ارزش ۳۵۰ هزار دلار و دستگاه سونوگرافی کالرداپلر به ارزش  ۱۰۰ هزار دلار به بهره برداری می رسد.

برای آزادسازی بخشی از خیابان امام شهرستان ماکو ۱۰۵ میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو هزینه شده که شامل تملک و تخریب پاساژ گوزل در مسیر پروژه تعریض و تسریع در انجام پروژه تعریض خیابان امام خمینی (ره) است و در دهه فجر افتتاح می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.