در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح شد؛

منطقه آزاد چابهار راهکاری برای توسعه اقتصادی ایران

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه منطقه آزاد چابهار توسعه پیدا کند عملکرد اقتصادی ما هم با نتایج مثبت‌تری توام خواهد شد. این منطقه می‌تواند جهش خوب و قابل ملاحظه اقتصادی را برای ایران به ارمغان بیاورد.

چندی پیش، نمایندگان مجلس دهم با ۱۳۹ رای موافق با الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار و توسعه این منطقه موافقت کردند.

هرچند منطقه آزاد چابهار دارای ظرفیت‌های فراوانی است، اما به‌نظر می‌رسید گسترش مساحت این منطقه امری ضروری باشد.

حسن نوروزی که از جمله نمایندگانی بود که به الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار رای مثبت داده است به اقتصاد۲۴ گفت: ما در برنامه ششم توسعه، گسترش مناطق آزاد را در بنادر مکران دیده بودیم و همچنین بنای سیاست کلی نظام هم، توسعه متوازن مناطق آزاد است.

نوروزی افزود: با وجود ارتباطی که بین ما و بسیاری از کشور‌های واقع در اوراسیا وجود دارد و از طرفی، اینکه تعدادی از کشور‌های استکباری مرتباً در حال تهدید ایران هستند ما باید کمی بیشتر از گذشته راه‌های ارتباطی خود با کشور‌های مستقل و غیرمتعهد را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار و بنادر آن، مسلط بر آب‌های آزاد عمان است و ما باید مساحت این منطقه آزاد مهم را گسترش می‌دادیم تا بدین ترتیب بتوانیم هم در صادرات نفت، گاز و کالا‌های داخلی موفق باشیم و هم در واردات برخی محصولات با تکنولوژی بالا روند بهتری را در پیش بگیریم.

نماینده رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بی‌شک هرچه منطقه آزاد چابهار توسعه پیدا کند عملکرد اقتصادی ما هم با نتایج مثبت‌تری توام خواهد شد. منطقه آزاد چابهار به لحاظ آب و هوایی، جو حاکم بر منطقه و وضعیتی که استان سیستان و بلوچستان دارد می‌تواند جهش خوب و قابل ملاحظه اقتصادی را برای ایران به ارمغان بیاورد و از این‌رو ما در مجلس با علم و آگاهی به این مسائل با گسترش مساحت این منطقه موافقت کردیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو