تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه مناطق آزاد

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم پرهیز از دولتی شدن صرف فعالیت ها و سرمایه گذاری ها، بر افزایش زمینه مشارکت بخش خصوصی در توسعه مناطق آزاد تاکید و خواستار باز شدن هر چه بیش تر فضا برای حضور سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران بومی در این مناطق شد.

به گزارش فرینا، احمدعلی موهبتی همچنین با توجه به تراکم نیرو در منطقه آزاد چابهار، به استفاده از نیروهای مازاد آن در منطقه آزاد سیستان تاکید کرد.

موهبتی به افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار و افزایش تقاضا و مطالبات فعالین اقتصادی، بر لزوم مشخص شدن معافیت های مالیاتی در مناطق و ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه گذاران و بازرگانان اشاره و خواستار تسریع در تدوین و ابلاغ دستور العمل مربوطه شد.

وی همچنین در دیدار با دکتر شمس معاون دفتر رئیس جمهوری با اشاره به چشم انداز و سیاست های دولت در توسعه استان، زیرساخت های حمل و نقل از جمله راه آهن، بزرگراه و فرودگاه بین المللی چابهار را اساسی ترین زیرساخت ها برای رونق و شکوفایی استان بر شمرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مصوبات اخیر مجلس در خصوص منطقه آزاد چابهار و دیگر بنادر شهرستان و طرح جامع توسعه سواحل مکران، نقش فرودگاه چابهار را در تحقق اهداف و برنامه توسعه ملی و منطقه ای کشور در سواحل جنوب، کلیدی دانست و در خصوص اولویت آن نسبت به سایر زیرساخت ها تاکید کرد.

موهبتی با اشاره به روند پیشرفت پروژه ساخت فرودگاه چابهار، افزود: با توجه به برآورد هزینه پروژه، در صورت وجود هماهنگی و هم اندیشی بین دستگاه های ذی ربط، مشکلی در تامین منابع مالی برای تکمیل پروژه وجود ندارد.

معاون هماهنگی، پیگیری های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رییس جمهور نیز با تاکید بر اهمیت پروژه های استان در توسعه پایدار کشور و نیز توسعه استان، گفت: رویکرد دولت، نگاه ویژه به توسعه استان و اجرای پروژه ها طبق سیاست های تعریف شده است.

شمس با اشاره به دستور رییس جمهور در خصوص فرودگاه چابهار، گفت: مجموعه دفتر و نهاد ریاست جمهوری برای تحقق اهداف تعیین شده در منطقه و رفع موانع و بازدارندگی ها، پیگیری و تلاش های لازم را انجام و مشکلی در پیشبرد پروژه ها وجود ندارد.

معاون هماهنگی، پیگیری های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رییس جمهور، با تصریح ظرفیت های منطقه در توسعه ملی، توجه ویژه به توسعه استان را از اولویت های دولت دانست و گفت: اجرای زیرساخت های در دست اقدام، شکوفایی و توسعه توامان استان و کشور را در پی خواهد داشت و زندگی مردم استان را متحول خواهد کرد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو