تهیه اقلام و تجهیزات بهداشتی ـ درمانی با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تهیه اقلام و تجهیزات بهداشتی- درمانی با بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار توسط این سازمان در راستای تقویت سیستم درمانی و پیشگیری از بیماری کرونا در جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در نهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم عنوان داشت: به دستور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان جهت پیشگیری به موقع و جلوگیری از ابتلای مردم منطقه به بیماری کرونا ویروس 2019 ، اقلام و تجهیزات با تکنولوژی بالا و لازم برای کمک به بخش درمانی جزیره توسط این مجموعه تهیه و توزیع شده است.
شیخ زاده افزود: بنا به تاکید مومنی و با همکاری و همراهی صورت گرفته از سوی دادستان شهرستان، 420 هزار ماسک موجود در گمرک منطقه آزاد قشم با هزینه این سازمان و به صورت رایگان در اختیار بیمارستان ها، درمانگاه ها، مدارس، سازمان ها و ادارات قرار گرفت.
 معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ازخریداری بیش از 100 دست کیت محافظتی مخصوص برای پرسنل درمانی بیمارستان ها و درمانگاه ها خبر داد و گفت: این ست ها با پیگیری  ویژه مدیرعامل سازمان تهیه شده و  هزار دست دیگر نیز سفارش داده شده و در دست خرید است.
به گفته شیخ زاده، 15 تب سنج نیز به منظور استفاده نیروهای درمانی که از صبح روز چهارشنبه 7 اسفند ماه در مبادی ورودی جزیره (اسکله مسافری شهید ذاکری، بندر لافت و فرودگاه بین المللی قشم) مستقر خواهند شد، خریداری شده که از به روزترین تجهیزات موجود در بازار می باشند.
وی از تهیه و توزیع 2 هزار لیتر محلول آب ژاول(محلول گندزدا) برای ضدعفونی کردن مدارس، مساجد، بیمارستان ها، درمانگاه ها و ادارات از اقدامات دیگر جهت پیشگیری و کنترل شیوع کروناویروس در جزیره خبر داد و گفت: 5 هزار لیتر الکل 70 درصد، یک صد هزار دستکش لاتکس، 100 عینک مخصوص(شین)، یک هزار لباس مخصوص(گان)، یک هزار ماسک N95 (برای مصرف پزشکان و پرستاران) و چندین دست لباس فشار مثبت برای مواقع اضطراری نیز در لیست خرید قرار گرفته و به زودی توزیع می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اختصاص دو جلسه ستاد بحران و دو جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به موضوع مدیریت پیشگیری از بیماری کروناویروس اضافه کرد: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، 10 درصد از بودجه ستاد تسهیلات سفر نوروزی سال جدید به این مبحث اختصاص یافته است.
شیخ زاده ادامه داد: آموزش های لازم به جامعه هتلداران و اصناف پرخطر داده شده تا با شیوه های پیشگیری از این بیماری آشنا شوند در ضمن این که به تمامی این اصناف و به تعداد تخت های هتل ها، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار هتلداران قرار گرفته است.
وی از بسیج نیروهای امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف جمع آوری به موقع زباله ها و ضدعفونی کردن سطوح پرکاربرد خبر داد و اضافه کرد: تمام نقاط پرتردد و پرخطر به صورت 24 ساعته توسط مواد ضدعفونی کننده گندزدایی می شوند. علاوه بر این که شرکت آب و برق و تاسیسات قشم توانسته با تولید آب ژاول، جزیره را نسبت به تامین این ماده از سرزمین اصلی بی نیاز کند.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: با آموزش و پرورش جلسات مکرری برگزار شده و به همت مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز تعداد زیادی بنر و بروشورهای آموزشی در سطح شهر و مدارس توزیع شده تا  ضمن آموزش خودمراقبتی به مردم و دانش آموزان، اصول ایمنی بهتر آموزش داده شود.
شیخ زاده در پایان با اشاره به استقرار اتوبوس آمبولانس سازمان منطقه آزاد قشم در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد: اختصاص 6 نیرو به صورت 24 ساعته و به مدت ۳ ماه به منظور گندزدایی تمامی سطوح بیمارستان پیامبر اعظم(ص) که به صورت هر 3 ساعت یک بار صورت می گیرد، از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم به منظور مدیریت بحران و مقابله با این ویروس و جلوگیری از شیوع احتمالی آن است.
گفتنی است، نهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با موضوع پیشگری و کنترل بیماری کروناویروس 2019 تشکیل شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو