پلمپ سه واحد متخلف در قشم

مدیر خدمات شهری، روستایی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از شناسایی و پلمپ سه واحد صنفی که در زمینه احتکار و گرانفروشی کالای پزشکی اقدام کرده بودند، خبر داد.

به گزارش فرینا، فرج طهماسبی اعلام کرد: یکی از این دو واحد سوپر مارکتی است که کالاهای پزشکی مورد نیاز مردم در شرایط کنونی را احتکار کرده بود و و واحد دیگر هم فروشنده کالای پزشکی بودند که لوازم مورد نیاز مردم را گرانتر از قیمت مصوب عرضه می کردند.

طهماسبی ادامه داد: در شرایطی که مردم به کالاهایی همانند ماسک، دستکش و ژل ضد عفونی نیاز دارند، با احتکارکنندگان و گرانفروشان اینگونه کالاها به شدید ترین وجه برخورد می شود.

وی اظهار داشت: به دستور رییس هیات‌ مدیره و مدیر عامل این سازمان، بازرسی مستمر از واحدهای مختلف به ویژه عرضه کنندگان نیازهای ضروری مردم با جدیت و در طول روز توسط نیروهای بازرسی سازمان منطقه آزاد قشم انجام می شود.

مدیر خدمات شهری، روستایی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جلسات متعددی نیز با مدیران مجتمع های تجاری و نمایندگان صنوف مواد غذایی با هدف ضد عفونی کردن اینگونه واحدها از جمله رستوران ها و فست فود فروشی های مختلف برگزار شده و بازرسان سازمان منطقه آزاد قشم و شبکه بهداشت و درمان هم به طور مستمر بر عملکرد این واحدها نظارت دارند.

طهماسبی یادآور شد: مقادیری مواد ضدعفونی (وایتکس) برای مصرف هفتگی رستوران ها و فست فود فروشی ها به همراه دستورالعمل تهیه مواد ضد عفونی در اختیار این واحدها گذاشته شده است.

وی از اقدام شایسته شمار زیادی از واحدهای صنفی در مجتمع های تجاری و آرایشگاه های بانوان در سطح شهر قشم که بصورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردند تقدیر نمود و کار آنان را حرکتی در راستای مبارزه با بیماری کرونا دانست.

مدیر خدمات شهری، روستایی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی در نانوایی ها، افزود: براساس دستورالعمل های بهداشتی، تمام نانوایی ها موظف به انتخاب یک‌ نفر به عنوان صندوقدار در واحد صنفی خود هستند و فرد مزبور تحت هیچ شرایطی نباید در پخت و عرضه نان به مشتری دخالت داشته باشد. وی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده اقدامات غیر اصولی در هر واحد صنفی به ویژه عرضه کنندگان‌ مواد غذایی و کالاهای پزشکی مراتب را از طریق تلفن شماره ۰۷۶۳۵۲۵۲۰۱۰ اعلام نمایند. جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.