مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

فعالیت 6 کارخانه تولید کننده مواد ضدعفونی کننده و ماسک در ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تامین نیازها و ملزومات بهداشتی کشور شش کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده و پارچه ماسک و لباس بیمارستانی در منطقه آزاد ارس مشغول فعالیت هستند.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در حاشیه بازدید از شرکت الکا آذربافت ارس گفت: این شرکت با توجه به نیاز این روزهای کشور در خصوص مقابله با ویروس کرونا روزانه بالغ بر چهار تن مواد اولیه (پارچه مخصوص) ماسک و لباس بیمارستانی تولید می کند و به شرکت های تولیدی ماسک صادر می نماید.

نریمان گفت: زمینه فعالیت شرکت الکا آذربافت تولید محصول اسپان باند می باشد که علاوه بر مصرف در زمینه ماسک و لباس بیمارستان مصارف دیگری چون مواد صنعتی، صنایع کیف و کفش، انواع کاورها، فیلتر و کشاوری نیز دارد که هم اکنون با توجه به وضعیت این روزهای کشور خط تولید خود را بضورت شبانه روزی به تولید این محصول معطوف کرده است.

وی افزود: این شرکت روزانه جهار تن مواد اولیه تولید می کند که این مقدار قابلیت تبدیل به بیش از یک میلیون و 200 هزار ماسک بهداشتی را دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: این شرکت اخیرا نیز اقدام به توسعه واحد تولیدی خود نموده است که در شرف اتمام می باشد و اگر به تولید برسد ظرفیت تولید آن به 4 برابر افزایش پیدا می کند که نیاز عمده کشور را در این بخش ها می تواند تامین کند.

نریمان افزود: با توجه به اینکه پایه ی تولید مواد ضدعفونی کننده الکل می باشد، اگر تا ده روز آینده مرزهایمان بخصوص مرز ارمنستان باز شود ورود الکل را آزاد می کنیم تا تولیدکنندگان سهمیه شان از محل ورود الکل تامین گردد.

وی با اشاره به سایر کارخانه های تولید کننده گفت: کارخانه های دیگری در ارس هستند که در زمینه تولید اسپری خوشبو کننده وعطر و ادکلن فعالیت داشتند و با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان و استاندارد خط تولیدشان را عوض نموده و مواد ضدعفونی کننده آنتی ویروس و آنتی باکتریال تولید می کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت آذردستکش در تولید دستکش های جراحی گفت: این شرکت قبلا در یک مرحله یک سری دستکش جراحی با کیفیت بالا را بصورت فله ای  که نزدیک به سه میلیون دستکش می باشد جهت بسته بندی وارد کرده بود با هماهنگی استانداری و ستاد مبارزه با ویروس کرونا  این دستکش ها به سرعت ترخیص شده تا وارد سرزمین اصلی شود و با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای نظارتی و امنیتی بصورت عادلانه در سطح استان و حتی سایر استان ها توزیع گردد.

نریمان در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این منطقه با تمام توان در صحنه هستیم تا با همدلی بتوانیم نیازهای کشور را حل کنیم و بر این بحران بوجود آمده در حد توان و امکانات فائق آییم.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو