ارائه پیشنهاد محدودیت پروازها به مقصد قشم

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم از ارائه پیشنهاد محدودیت در پروازهای قشم به ستاد ملی مقابله با کرونا با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش فرینا، غلامرضا دهقانی زاده با اعلام این خبر در نشستی با حضور خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قشم، اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته از تاریخ ۲۷ اسفندماه جاری به بعد، فقط یک پرواز با اولویت حمل و نقل قشموندان و برخی کالاهای مورد نیاز از مبدا تهران به قشم و بالعکس انجام خواهد شد.
دهقانی زاده ادامه داد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم حدود یک هفته پیش درخواست لغو پروازها را ارائه کرده اما با توجه به اینکه مسافران پروازها باید به شهر خود بازمی گشتند، روند پروازها ادامه داشت و از تاریخ ۲۷ اسفندماه به بعد پروازها با محدودیت ادامه می یابند.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم با بیان اینکه شاهد کاهش 60 درصدی پروازهای قشم از ابتدای اسفند سالجاری تا حال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، تصریح کرد: طبق آمار ورودی مسافر در این مدت در فرودگاه قشم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
به گفته دهقانی زاده؛ در سه روز منتهی به تاریخ 24 اسفندماه سال جاری تنها ۶۰۹ مسافر از طریق فرودگاه وارد قشم شدند، در حالی که در همین مدت زمان ۷۴۳ نفر جزیره را ترک کرده اند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فرودگاه قشم در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: عملیات چک کردن مسافران خارجی از یکم اسفندماه و مسافران داخلی نیز از نهم اسفندماه در فرودگاه قشم آغاز شده و تا پایان این بحران ادامه خواهد داشت.
سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از ابتدای اسفند تا 22 اسفندماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۵۵ درصدی ورود خودرو هستیم.
دهقانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: رفت و آمدهای فعلی از مسیر لافت و پل به جزیره قشم تنها به تانکرهای سوخت، اقلام ضروری و مواد غذایی مورد نیاز خلاصه می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.