معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تشریح کرد:

اقدامات مثبت منطقه آزاد قشم در مقابله با شیوع ویروس کرونا

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افزون بر 600هزار ماسک معمولی(سه لایه کشی) برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی سازمان منطقه آزاد قشم خریداری و وارد جزیره شده است.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ماسک افزون بر 350هزار عدد تحویل شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم شده و 50هزار ماسک نیز تحویل بخش های مختلف خدماتی از قبیل اسکله ها، گمرکات و نیروهای خدمات شهری این شهرستان شد.
شیخ زاده با اشاره به اینکه 200هزار عدد ماسک دیگر هم در اختیار سازمان است از واردات 200هزارماسک نیز توسط بخش خصوصی قشم  خبر داد و گفت:  تمام این ماسک ها با مدیریت و هدایت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در سطح جزیره  توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به واردات افزون بر 600عدد ماسک کاسه ای N95  از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و تحویل بخشی از آنها به شبکه بهداشت و درمان شهرستان، گفت: 30 دستگاه تب سنج نیز از سوی این سازمان در اختیار بخش های مختلف قرار گرفته تا در مبادی ورودی جزیره استفاده شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به ابتکارات و خلاقیت های بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم در جهت مبارزه و مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح جزیره  اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا شرکت آب و برق و تاسیسات منطقه آزاد قشم علاوه بر اینکه راه اندازی خط تولید الکل را کلید زد، مبادرت به تولید کلر و آب ژاول کرد، بطوری که امروز روزانه افزون بر 11هزار لیتر برای ضد عفونی کردن مکان ها و مواضع مختلف جزیره از سوی این شرکت  توزیع می شود.
به گفته شیخ زاده، این شرکت افزون بر 20هزار لیتر آب ژاول سنگین نیز ذخیره دارد که می توان 400هزار لیتر آب ژاول معمولی از آن تهیه کرد.
وی ابتکارات مرکز رشد منطقه آزاد قشم از جمله بکارگیری سیستم شتاب دهنده شهر هوشمند، تولید کیت تشخیص ویروس کرونا، تولید شوینده های نسل پنجم و طراحی نرم افزار ویژه کرونا برگرفته از تجربیات چین را نیز از دیگر ابتکارات بخش های مختلف منطقه آزاد قشم برشمرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه قشم  از جمله اولین نقاط کشور است  که کیت های تشخیص ویروس کرونا را تولید می کند، تصریح کرد: این کیت ها در بحث شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا، کمک بزرگی جهت جلوگیری از ایجاد بحران می کند.
به گفته شیخ زاده، نتیجه تست این کیت ها درحال حاضر 24ساعته اعلام می شود و متخصصان ذیربط در تلاش هستند تا این بازه زمانی کمتر شود.
وی همچنین از تولید لباس «گان» (ویژه کادر پزشکی) در قشم خبر داد و گفت: با دستور مدیرعامل سازمان خط تولید این لباس در یکی از تولیدی های منطقه آزاد قشم به سرعت راه اندازی شد و 1000 دست ازاین لباس ها تا پیش از نوروز تولید و در اختیار کادر درمانی شهرستان قرار خواهد گرفت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به برنامه های سازمان در صورت بالا رفتن بحران شیوع ویروس کرونا در جزیره اشاره کرد و گفت: طبق نظر رییش شبکه بهداشت و درمان قشم 30 نفر از بیماران دیالیزی بستری شده در بیمارستان پیامبراعظم(ص) قشم به مرکز درمانی جی جیان منتقل خواهند شد و با این اقدام ظرفیت این بیمارستان به  100 تخت خواهد رسید و 12 تخت نیز در اتوبوس آمبولانس بیمارستان وجود دارد، مضاف بر اینکه 50 تخت نیز در کلینیک خلیج فارس درحال آماده سازی است.
شیخ زاده با اشاره به آماده سازی  500 تخت در یکی از اماکن اقامتی بخش گردشگری قشم تحت عنوان نقاهتگاه  که در اختیار سیستم بهداشت و درمان جزیره قرار می گیرد، تصریح کرد: قبل از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا مجموعا در قشم 40 تخت بیمارستانی موجود بود که با تمهیدات اندیشیده شده از سوی شبکه بهداشت و‌درمان و سازمان منطقه آزاد قشم این تعداد امروز به مرز 600تخت رسیده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو