کاهش ساعات کاری بنادر لافت و شهید ذاکری از آغاز بحران کروناویروس

رییس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از کاهش ساعات کاری بنادر لافت و شهید ذاکری از آغاز اعلام محدودیت ناشی از بحران کرونا خبر داد.

به گزارش فرینا، علی اشتری ضمن تشریح وظایف کمیته خدمات حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در ایام پیشگیری از شیوع بیماری کروناویروس بیان داشت: این کمیته به‌منظور افزایش ایمنی سلامت ساکنان جزیره مطابق با ابلاغیه ستاد استانی پیشگیری از کرونا، ساعت کاری بندر مسافری شهید ذاکری از 6 تا 22 به 6 تا 18 و در بندر پهل- لافت نیز خدمات 24 ساعته به 6 ساعت کاهش‌یافته و ساعات ارایه خدمت 6 تا 18 شده است.

اشتری همچنین از ضدعفونی کردن شناورهای مسافری بعد از هر بار تردد در دو مقصد بندر شهید ذاکری و بندر شهید حقانی خبر داد و گفت: پس از هر بار خروج مسافران، شناورها ضدعفونی شده، همچنین با استقرار دو گروه از فعالان هلال‌احمر شهر قشم در این دو بندر، مسافران غربالگری و تب سنجی می‌شوند.

به گفته رییس کمیته خدمات حمل‌ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، گروه پایش سلامت مستقر در این دو مبدأ ورودی جزیره با گذراندن دوره‌های آموزشی توسط کادر بهداشت و درمان شهرستان قشم آموزش‌های لازم برای ارایه خدمات مناسب را مطابق پروتکل ابلاغی از سوی ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا دیده‌اند.

یادآور می‌شود، ستاد اجرایی خدمات سفر یک تشکل کشوری است که از آذرماه 96 در قشم آغاز به کارکرده است. این ستاد به‌منظور ارایه هرچه بهتر خدمات خود به ساکنان منطقه در برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 از  27 اسفندماه آغاز به کارکرده و از 9 کمیته در جنبه‌های مختلف خدمت‌رسانی تشکیل‌شده است که شامل؛ کمیته‌های حمل‌ونقل، خدمات شهری و روستایی، اطلاع‌رسانی، تبلیغات-امور فرهنگی و فضای مجازی، پشتیبانی و امور اجرایی، برنامه‌ریزی و آمار، نظارت- تنظیم بازار- ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت-سلامت و محیط زیست، خدمات انتظامی-امنیتی و ترافیک و اسکان و رفاه می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.