مومنی:

امنیت یک مقوله نرم افزاری و حاصل اندیشه انسان هاست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امروز امنیت یک مقوله نرم افزاری شده است و فکر و اندیشه انسان هاست که امنیت را در یک جامعه تامین می کند.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی در دیدار فرماندهان مقاومت بسیج سپاه و ناوتیپ ذوالفقار شهرستان قشم به مناسبت روز پاسدار افزود: مفهوم امنیت امروز با تغییر نگاه ها، روش ها و فناوری ها کاملا تغییر کرده و به همین علت می بینیم که در دنیا در خیابان ها مامور پلیس دیده نمی شود اما به محض وقوع یک تخلف، بلافاصله آن تخلف رصد، ثبت و با آن برخورد می شود.
مومنی با اشاره به اینکه این تغییر به کاهش فساد و تخلف و افزایش آسایش و آرامش در جوامع منجر شده است، تصریح کرد: کاهش نیروی انسانی موردنیاز برای تامین امنیت نیز از تبعات این تغییر است.
وی با تبریک روز پاسدار و تاکید بر نقش جان برکفان سپاهی در تامین امنیت کشور و بخصوص جزیره قشم گفت: امنیت فعلی در کشور ماحصل یک اقدام و خرد جمعی است که خروجی آن حداقل این است که مردم ما در کشور آرامش دارند گرچه ممکن است اتفاقاتی مانند همه جوامع دیگر در آن بیافتد که این آرامش را به هم بزند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه درهیچ کجای دنیا مفهوم امنیت کامل نیست یادآور شد: مهم این است که فضای کلی جامعه و بحران هایی که امنیت جامعه را ممکن است مخدوش کند توسط نیروهای حافظ امنیت از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی مدیریت و کنترل می شود.  
مومنی امنیت در جزیره قشم را نیز نتیجه اعمال این نوع مدیریت دانست و گفت: جزیره قشم گرچه در آمارهای رسمی تقسیمات کشوری کمی بیشتر از ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارد اما با احتساب حضور سالانه افزون بر پنج میلیون نفر مسافر و گردشگر، چیزی حدود ۵۰۰هزار نفر جمعیت شناور در جزیره داریم که برقراری امنیت در میان این جمعیت متکثر از ابعاد قومیت، مذهب، اعتقاد، تفکرو پایگاه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متفاوت و گاه متضاد، کار بسیار دشواری است.
وی افزود: امنیت جزیره بخاطر وجود وفاق، همدلی و اتحاد همه نیروهای حاکمیتی و مردمی در جزیره قشم است و به شهادت همه کسانی که تاریخ چهار دهه اخیر این جزیره را به یاد دارند، امنیت کنونی در آن بی نظیر است.   
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به بحران شیوع ویروس کرونا و ارتباط آن به امنیت در جامعه پرداخت و گفت: ما در این بحران خیلی زود ورود کردیم و از همان اول هم گفتیم فرمانده و مدیر اصلی در مدیریت این بحران دکتر بهزادی مدیر بهداشت و درمان شهرستان قشم است چرا که اعتقاد ما این است که این یک موضوع کاملا  تخصصی است و جان و سلامتی مردم در میان است.
مومنی تصریح کرد: امروز همه ما در یک تیم واحد برای یک هدف واحد و آن هم صیانت و حفاظت از جان مردم شریف جزیره قشم می جنگیم و فرمانده ما هم کادر شریف پزشکی و پرستاری با هدایت دکتر بهزادی است.
وی به بخشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در تامین نیازهای مبارزه با این بحران و کادر درمانی هم اشاره کرد و گفت: ما امروز تنها ۱۲نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا بستری شده در جزیره داریم ولی حداقل ۸۰ تخت بیمارستانی را آماده کردیم و حتی برای  بحران های احتمالی حاد نیز پیش بینی های لازم به عمل آمده است.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان سخنان خود با تقدیر از زحمات و تلاش های مجموعه فرماندهان و پرسنل تحت پوشش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره قشم در راستای کمک و حمایت از آنها، دستورات لازم را به واحدهای ذیربط در سازمان منطقه آزاد قشم صادر کرد. 
براساس این گزارش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم نیز در این دیدار بسیج را نقطه وصل سپاه با مردم خواند و گفت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در سال گذشته در عرصه های امنیتی، انتظامی و فرهنگی جزیره قشم با کمک مردم شریف این جزیره کارهای بزرگ و بسیار تاثیرگذاری انجام داد.
محمد سالاری ضمن گرامیداشت روز پاسدار، امداد رسانی در سیل، برگزاری انتخابات و بحران شیوع ویروس کرونا را از جمله عرصه های مهم برای خدمت رسانی بسیجیان در سال گذشته اعلام کرد و افزود: اعزام گروه های جهادی به نمایندگی ازبسیج سازمان منطقه آزاد قشم برای امدادرسانی، سازندگی و مردم یاری در بحث سیل از مهم ترین فعالیت های بسیج قشم در سال گذشته بود.
به گفته وی حضور فعال بسیج در فضای مجازی و کسب رتبه های برتر در عملکرد فرهنگی و اجتماعی در میان نواحی مقاومت بسیج استان هرمزگان نیز از زمره موفقیت های بسیجیان قشم در سال گذشته بشمار می رود.
براساس این گزارش اسکندر میرشکاری نسب فرمانده ناوتیپ رزمی ذوالفقار قشم هم در این دیدار با ارائه گزارشی از حوزه فعالیت های این ناوتیپ رزمی، گشت 24ساعته جان برکفان این نیرو را در حوزه استحفاظی تنگه هرمز نشانه ای از اقتدار کشورمان در خلیج فارس خواند و گفت: به رغم تردد نیروهای بیگانه در آب های خلیج فارس، اصل امنیت تنگه هرمز در دست جمهوری اسلامی ایران است. 
بنا بر این گزارش مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه ازاد قشم نیز در آغاز این دیدار طی سخنان کوتاهی با تبریک روز پاسدار ضمن اشاره به وحدت و همدلی همه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در جزیره قشم، طنین انداز شدن یک صدای واحد را در این منطقه حساس کشورمان، نشانه ای از اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو