رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

راه اندازی آزمایشگاه کرونا در منطقه آزاد اروند در حال پیگیری است

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت‌: راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا یا کووید 19 در منطقه آزاد اروند در حال پیگیری است.

به گزارش فرینا به نقل از تابناک، شکرالله سلمان زاده اظهارداشت: راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا امکان آزمایش و تشخیص افراد زیادی در جنوب غرب خوزستان را فراهم خواهد کرد و این مهم می‌تواند در قطع زنجیره ویروس کرونا کمک موثری باشد.
سلمان زاده از بازگشایی اصناف در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بدون رعایت پروتکل‌های در نظر گرفته شده انتقاد کرد و افزود: اماکن همانند زندان، خانه سالمندان و سرای کودکان بی‌سرپرست به طور مستمر پایش و غربالگری می‌شود.
وی درخصوص رژیم غذایی ماه مبارک رمضان در شرایط کرونا گفت: روزه گرفتن برای افراد فاقد بیماری زمینه‌ای مشکلی ایجاد نمی‌کند به شرط اینکه این افراد تمام پروتکل‌های بهداشتی و رژیم غذایی خود را رعایت و از خوردن غذاهای خیلی شیرین و چرب اجتناب کنند.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نوشیدن مایعات در بین وعده افطاری و سحری را لازم و ضروری خواند و افزود: طبق تحقیقات انجام شده روزه دارای ضمن افزایش متابولیسم بدن و دفع مواد زائد و سمی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
سلمان زاده اظهارداشت: توصیه می‌شود افراد روزه‌دار در معرض بیماری قرار نگیرند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند چرا که ویروس کرونا بر کسانی که در معرض این بیماری قرار گیرند تاثیر خواهد داشت و خشکی یا مرطوب بودن گلو تاثیری در جلوگیری از ابتلا ندارد.
607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو