افق روشن توسعه پایدار در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: رونق روز افزون ترافیک دریایی در بندر چابهار حاکی از افق روشن توسعه پایدار در این بندر بزرگ اقیانوسی است.

به گزارش فرینا، سیدحسین ابراهیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از هفته گذشته برای نخستین بار هشت عملیات دریایی شامل جداسازی و پهلودهی کشتی به طول بیش‌از ۲۰۰ متر در یک روز در بندر چابهار محقق شد.

ابراهیمی افزود: این مهم سبب شده بهره‌برداری همزمان از هر پنج اسکله بندر شهید بهشتی وارد دومین هفته خود شود.

وی تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که بندر چابهار در حال کسب جایگاه واقعی خود در بین بنادر کشور و منطقه است. 

به گفته معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان،  بندر چابهار با بهره‌مندی از ۳۰ دستگاه استراتژیک از نظر تجهیزات یکی از بنادر مدرن کشور محسوب می‌شود زیرا این تجهیزات در رشد عملیات تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات در این بندر نقش بسزایی داشته است.

ابراهیمی اظهارداشت: با رونق صادرات و واردات کالا از این بندر استراتژیک، ترافیک دریایی نیز رشد روز افزونی پیدا کرده به گونه‌ای که در هفته گذشته شاهد تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی آن هم در روزهایی که کرونا همه جهان را تحت تاثیر قرار داده در بندر چابهار بودیم.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش ترافیک دریایی، ارتقای امنیت حوضچه، آبراه و کانال‌های دسترسی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این مهم به عنوان یکی از تکالیف معاونت امور دریایی بندرچابهار با نصب علائم کمک ناوبری و لایروبی به میزان دسترسی به عمق مطلوب به بهترین شکل انجام شده است.

برچسب ها : بندر چابهار
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.