جزیره قشم بهترین درگاه ارتباطی ایران و اروپا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با سرمایه گذاران ایتالیایی و ایرانی شرکت انسا مروارید قشم دیدار کرد.

به گزارش فرینا، میکله جیانونه، معاون امور آموزش بخش ای لرنینگ دانشگاه یوتیلما ساپیینزای رم (University of Rome UnitelmaSapienza) و نماینده این دانشگاه در ایران با اشاره به ظرفیت بالای جزیره قشم گفت: منطقه آزاد قشم از نظر تجارت و جذب گردشگر هنوز پتانسیل های پنهان زیادی دارد که می تواند به بهره برداری برسد.
وی افزود: امیدواریم با همکاری های خوب منطقه آزاد قشم و مسوولان علاقمند آن، بتوانیم این جزیره را به عنوان درگاهی برای ایجاد ارتباطات نزدیک تر بین ایران و اروپا  معرفی کرده و شاهد توسعه قشم در حوزه های مختلف صنعتی و گردشگری باشیم.
جیانونه به عنوان هماهنگ کننده امور در حوزه انتقال دانش، فناوری صنعت، صنایع و برندهای معتر و بنام را، با شرط انتقال تکنولوژی جهت تامین کالا های مورد نیاز دیوتی و بخشی نیز جهت صادرات  دراختیار شرکت انسا مروارید قشم قرار داده است.
مجتبی علی نورفشکی، طراح و مشاوره اجرایی و هماهنگ کننده طرح BOTپروژه هایDUTY -FREESHOP شرکت انسا مروارید قشم نیز با اشاره به زمینه فعالیت شرکت عنوان داشت: این شرکت در زمینه عرضه محصولات معاف از مالیات در پنج نقطه جزیره شامل فرودگاه بین المللی قشم و بنادر پروژه هایی در دست اجرا دارد که می تواند به ظرفیت جذب گردشگر در این منطقه منجر شود.
وی ادامه داد: راه اندازی فروشگاه های مذکور اشتغالزایی بالایی برای مردم جزیره به همراه خواهد داشت که می توان به مشاغلی مانند فروش صنایع دستی، سوغات، پوشاک ایرانی و ... اشاره کرد.
به گفته نورفشکی، بخش دیگر فعالیت های این فروشگاه های زنجیره ای، فروش کالاهای خارجی با برندهای معتبر و اصیل است که می تواند رقیبی برای کشورهای همسایه شود.
در ادامه این دیدار، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با استقبال از حضور سرمایه گذارانی که با انتقال تکنولوژی به پیشرفت جزیره کمک می کنند اظهار داشت: ارتقا صنعت گردشگری یکی از مهم ترین اهداف این منطقه برای توسعه اقتصاد جامعه محلی  است.
حمیدرضا مومنی ادامه داد: امیدواریم با حضور سرمایه گذارانی که به تکنولوژی روز، استانداردسازی سطح خدمات و برندسازی محصولات داخلی توجه دارند، در سال جهش تولید، ضمن جذب گردشگران داخلی و خارجی، به ارزآوری کشور و چرخش اقتصاد جزیره کمک کنیم.

 

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.