مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

نگاه ویژه منطقه آزاد قشم به تولید صادرات محور

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه رویکرد اقتصادی این منطقه تولید صادرات محور است، اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اقتصادی، تولید باکیفیت، صادرات و ایجاد اشتغال پایدار در اولویت قرار دارد.

به گزارش فرینا به نقل به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی برنجی با اعلام با اشاره به صادرات بیش از 30 میلیون 797 هزار دلاری منطقه آزاد قشم در سال گذشته (1398)، تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری ریالی و ارزی صورت گرفته توسط 194 واحد صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 98 را به ترتیب 24،644 میلیارد ریال و 608 میلیون دلار بوده است.
برنجی با بیان اینکه تصور واردات محور بودن در مورد منطقه آزاد قشم صادق نیست، تصریح کرد: رشد 30 درصدی ارزش کالاهای تولید و ارسال شده از جزیره قشم به داخل کشور نسبت به سال گذشته به ارزش 23میلیون و 449 هزار دلار و همچنین صادرات بیش از 30 میلیون 797 هزار دلاری به خارج از کشور نشان دهنده توجه ویژه به موضوع صادرات در این منطقه است.
وی ادامه داد: رقم قابل توجهی از این میزان از صادرات مربوط به تولیدات صورت گرفته در واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه بوده است.
به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم؛ با بررسی آمار صادرات مربوط به واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی فعال در منطقه آزاد قشم می توان مشاهده کرد که این منطقه سیاست افزایش تولیدات باکیفیت و صادرات را دنبال می کند.
برنجی با اشاره به نام‌گذاری سال 99 به عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای تدوین شده در منطقه آزاد قشم برای رسیدن به این اهداف گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تولید محصولات صادراتی، ایجاد اشتغال پایدار و ارزآوری توسط واحدهای تولیدی فعال در این منطقه جز اولویت های اصلی اقتصادی منطقه به شمار می رود.
مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ا اشاره به برخی محدودیت های ایجاد شده در اثر اعمال تحریم های غیرقانونی علیه اقتصاد کشور و محدودیت فعالیت واحدهای تولیدی به علت شیوع کرونا، گفت: این موضوعات هرچند در کاهش میزان تولید برخی واحدها تاثیر گذاشته، اما نتوانسته که فعالیت واحدهای تولیدی را متوقف کند و در آینده ای نزدیک با پشت سر گذاشتن بحران کرونا در آینده ای نزدیک شاهد رشد سریع تر واحدهای تولیدی خواهیم بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو