به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار شد؛

پنجمین دوره دانش افزایی کوهپیمایی همگانی نیچرفرندز در کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پنجمین دوره دانش افزایی کوهپیمایی همگانی بین المللی نیچرفرندز در کشور، به صورت وبیناری در قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره برای میزبانی دوره 12 ساعته نهایی و اعزام شرکت کنندگان به کشور اتریش افزود: خروجی نهایی حضور در این دوره، اخذ مجوز ورود به دوره 12 روزه انجمن نیچرفرندز در کشور اتریش و کسب مدرک بین المللی راهنمای گردشگری است.
شیخ زاده بر اهمیت کسب مدرک بین المللی راهنمای گردشگری از انجمن نیچرفرندز اتریش تاکید کرد و افزود: دارندگان این مدرک می توانند با عنوان راهنمایان طبیعت گردی و کوهپیمایی بین المللی در تمام نقاط جهان فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: رایزنی های ما با فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور برای میزبانی این دوره در اسفند 98 به دلیل شیوع بیماری کروناویروس به فروردین 99 و نهایتا به خرداد ماه موکول شد که به دلیل گسترده تر شدن شیوع بیماری، با تدبیر به موقع مدیریت ورزش و جوانان و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این سازمان، دوره مذکور به صورت وبیناری برگزار شد.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در روزهای پایانی خرداد ماه سال جاری، پنجمین دوره دانش افزایی کوهپیمایی همگانی نیچرفرندز در کشور در منطقه آزاد قشم با حضور اساتید برجسته این فن در محل مرکز بین المللی رشد قشم به صورت وبیناری و به مدت سه روز، با استقبال شرکت کنندگانی از سراسر کشور برگزار شد.
شیخ زاده اضافه کرد: در این دوره چهار مدرس بین المللی از دفتر نمایندگی نیچرفرندز اتریش در ایران، سرفصل های مرتبط با این دوره شامل؛ آشنایی با کوه های جهان و ایران، سرپرستی و هدایت گروه، لوازم و تجهیزات عمومی و شخصی، بهداشت فردی و عمومی، محیط زیست، صعود و فرود، خطرات کوهستان و عوارض آن، آمادگی جسمانی، عکاسی در طبیعت و اکسس را به فراگیران آموزش دادند.
وی برلزوم ارتقا دانش و کسب آموزش های تخصصی در هر شرایطی تاکید کرد و اضافه کرد: ویروس کرونا به عنوان ویروسی جدید در چرخه زندگی ما وارد شده و نباید کارها و پیشرفت های ما را تحت الشعاع قرار دهد، زیرا رکود فعالیت ها، آموزش ها و کسب و کارها، به رکود اقتصادی و آسیب های اجتماعی می انجامد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تبدیل تهدید به فرصت را از مصادیق مدیریت بحران دانست و عنوان داشت: استفاده از دوره های آنلاین، ویدیوکنفرانس ها و وبینارها برای دانش افزایی و ارتقا سطح دانش به ویژه دانش تخصصی، یکی از بهترین فرصت ها در شرایط شیوع بیماری کرونا است که مسوولان باید بیشتر به آن توجه کرده و اجرایی کردن آن را گسترش دهند.
شیخ زاده همچنین از برگزاری نخستین دوره 12 ساعته دانش افزایی کوهپیمایی همگانی نیچرفرندز در کشور به میزبانی قشم در ماه های آتی خبر داد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته بین منطقه آزاد قشم و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور، هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم به عنوان نخستین برگزار کننده این دوره در کشور انتخاب شده است.
وی در پایان از تلاش های محمدسعید موسایی باغستانی، رییس هیات و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم برای برگزاری این دوره ها تقدیر کرد و افزود: امیدواریم با زمینه سازی و برنامه ریزی برای دوره های این چنینی، گامی جهت پیشرفت جامعه محلی قشم در کسب دانش تخصصی و علمی کردن صنعت گردشگری برداشته باشیم.
گفتنی است، پنجمین دوره دانش افزایی کوهپیمایی همگانی نیچرفرندز در کشور به صورت حضوری و وبیناری به میزبانی منطقه آزاد قشم در روزهای 28، 29 و 30 خردادماه در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.
گذراندن این دوره ها و قبولی در آزمون نهایی، شرط ورود به دوره 12 ساعته و آمادگی برای اعزام به کشور اتریش می باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.