در سال جهش تولید و با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛

کلنگ ساخت شرکت بنیان گستر قشم بر زمین زده شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم کلنگ ساخت کارخانه تولید شمع، پایه و تیرهای بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ شرکت بنیان گستر قشم را بر زمین زد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی در حاشیه این مراسم، گفت: با توجه به نامگذاری سال99 از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، سیاست ها و راهبردهای اقتصادی این سازمان نیز برای رسیدن به این مهم، تهیه و تدوین شده که یکی از مهمترین اولویت ها، افزایش ظرفیت تولید با هدف تامین نیازهای منطقه و صادرات است.
مومنی ادامه داد: قرار گرفتن جزیره قشم در یکی از استراتژیکترین آبراهه های جهان و امکان فعالسازی کریدورهای جدید تجاری، می تواند به موجب نفوذ بیشتر محصولات تولید شده در منطقه آزاد قشم در بازارهای صادراتی باشد. 
وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور تولیدکنندگان نقش بی همتایی را عهده دار هستند و در عمل نیز باید به نحوی عمل کنند که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آید.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ در شرایطی که فشار تحریم های غیرقانونی دشمنان نظام روز به روز در حال افزایش است، نیاز اساسی کشور حرکت واحدهای تولیدکننده به سوی جهش تولید است و باید از فرصت های موجود برای خودکفایی در بخش های مختلف استفاده کرد.
مومنی با بیان اینکه جهش تولید راهکار برون رفت کشور از وضعیت دشوار اقتصادی است، تصریح کرد: باید در سال جاری منزلت تولید و تولیدکننده به خوبی برای همگان تبیین شود و با فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری هرچه بیشتر و گام های بلندی برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال (جهش تولید) برداشته شود.
وی در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از فعالان بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی این منطقه، خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی بخشی از منافع عمومی و ملی کشور بوده و باید با تسهیل روند حضور سرمایه گذاران خصوصی اقداماتی صورت برای افزایش کیفیت عملکرد آنها صورت گیرد.
براساس این گزارش؛ کلنگ ساخت کارخانه تولید شمع، پایه و تیرهای بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ شرکت بنیان گستر قشم با اعتبار ارزی 10 میلیون دلار و ریالی یک هزار و 500 میلیاردی توسط حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر زمین زده شد.
این مجموعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار است ضمن ایجاد اشتغال برای 300 نیروی بومی، 750 هزار تن محصولات بتنی را روانه بازار صنایع حوزه نفت، گاز و انرژی کند. محصولات این شرکت شامل؛ شمع و پایه‌های بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ سایز ۴۵ تا ۱۲۰ سانتیمتر تا طول ۴۵ متر، تیر و دکل بتنی پیش‌تنیده سانتریفیوژ جهت توزیع و انتقال برق، پانتون ها و اسکله‌های شناور بتنی پیش‌ساخته است که در صنایع مختلفی همچون؛ نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیروگاه‌های فسیلی، بادی و خورشیدی، آب‌شیرین‌کن، اسکله‌ها،  بندرها، هتل‌ها و انواع سازه‌های دریایی کاربرد دارد. پیش‌بینی می‌شود ساخت این شرکت در شهریورماه سال ۱۴۰۲به پایان رسیده و وارد چرخه درآمدزایی پایدار در منطقه آزاد قشم شود.
گفتنی است؛ در این مراسم جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی مدیرعامل این سازمان را همراهی می کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو