راه اندازی هايپر مارکت محصولات توليدي مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و با موافقت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، بزرگترین هایپر مارکت محصولات تولیدی مناطق آزاد کشور توسط شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند، در این منطقه راه اندازی می شود.

به گزارش فرینا، کمال رضایی در گفتگو با خبرنگار آریا در آبادان با اشاره به تولید محصولات مختلف در شهرک های صنعتی مناطق آزاد کشور با استفاده از مواد اولیه وارداتی و یا موجود در کشور، اظهار کرد: این محصولات از کیفیت بسیار خوب و مناسبی برخوردارند و با توجه به طیف گسترده و تنوع این محصولات امکان تامین اکثر نیازهای خانوارهای ساکن در این مناطق از طریق همین محصولات وجود دارد.

رضایی با یادآوری نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید و تاکید بر اهمیت حمایت از تولیدات، افزود: در بازدید از شهرک های صنعتی، تولیدی و صنایع فعال مناطق آزاد کشور، امکان انتخاب تولیدات آنها در راستای معرفی به کسبه و بازرگانان منطقه آزاد اروند برای استفاده از محصولات فراهم می شود.

وی تصریح کرد: با توجه نرخ بالای جمعیتی در اروند در مقایسه با دیگر مناطق آزاد کشور، به طور قطع نیاز به تامین کالای بیشتری از سوی تولیدکنندگان داخلی دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند یادآور شد: برای ورود و یا فروش محصولات تولیدی در مناطق آزاد کشور در دیگر مناطق نیاز به پرداخت های گمرکی و دیگر کسورات وجود ندارد که این مزیت در نهایت، هزینه تمام شده خرید برای شهروندان مستقر در این مناطق را کاهش می دهد.

رضایی اهمیت استفاده از محصولات و تولیدات را یادآور شد و گفت: در حال حاضر که واردات کالا، ثبت سفارش و تامین ارز با مشکل مواجه شده بایستی به جای واردات کالای کامل از دیگر کشورها، از محصولات تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خودمان استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه بر اهمیت اطلاع رسانی درباره محصولات و تولیدات مناطق آزاد و با موافقت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مقرر شد تا نخستین هایپر مارکت بزرگ از محصولات مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند راه اندازی و امکان معرفی و عرضه بیشتر محصولات تولیدی به شهروندان، گردشگران داخلی، خارجی و بازرگانان به منظور صادرات فراهم شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند اظهار کرد: محصولات تولیدی در اروند نیز بایستی به دیگر کسبه و بازرگانان مناطق آزاد کشور معرفی شوند تا با استفاده از ظرفیت این مناطق و وجود مرزهای ارتباطی با کشورهای همسایه نسبت به صادرات بیش از پیش این محصولات اقدام شود.

به گفته رضایی، این هایپر مارکت برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند و از طریق شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند و بر اساس موافقت مدیرعامل سازمان و با تخصیص فضای بسیار مناسب جهت راه اندازی یک فروشگاه دائمی با همکاری سرمایه گذاران راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: تصمیم داریم تا با برگزاری سلسله جلسات و برنامه ریزی های مختلف، کسبه و بازرگانان اروند را با محصولات تولیدی دیگر مناطق آزاد کشور آشنا کنیم و تولید کنندگان فعال را به فعالان این حوزه متصل کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند یادآور شد: با توجه به اهمیت و سرعت فضای مجازی نسبت به ساخت یک نرم افزار کاربردی به صورت فروشگاه آنلاین و مجازی با بهره مندی از زبان های مختلف به منظور معرفی محصولات در مناطق آزاد کشور و همچنین خارج از کشور اقدام می شود.

رضایی گفت: به منظور تسهیل امر فوق و با هدف شناسایی محصولات تولیدی مناطق آزاد کشور، به تازه گی از منطقه آزاد انزلی به عنوان پایلوت بازدید شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو