پیشرفت 43 درصدی خط ریلی چابهار ـ زاهدان

نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه در پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان گفت: بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پیشرفت حدود ۴۳ درصدی خط ریلی چابهار- زاهدان هزینه شد که این خط در آینده نزدیک آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش فرینا، احمد نوذری اظهار داشت: این پروژه در هشت قطعه و با مبلغ اولیه ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان در حال اجراست و تاکنون کل پروژه ۴۳ درصد پیشرفت، زیرسازی کل پروژه ۵۹ درصد، زیرسازی مسیر چابهار-  ایرانشهر ۷۴ درصد و زیرسازی ایرانشهر-  زاهدان ۳۲ درصد و تاکنون پیشرفت مالی پروژه ۳۸ درصد بوده است.

نوروذی افزود: خط ریلی چابهار- زاهدان- میلک-  سرخس در مجموع یک‌هزار و ۶۴۰ کیلومتر طول دارد که ۶۱۰ کیلومتر آن از چابهار تا زاهدان و با احتساب خطوط فرعی ۷۳۰ کیلومتر است.

نماینده شرکت حمل و نقل و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی در پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان گفت: در این پروژه ۳۴ ایستگاه ۹۰۰ تا یکهزار و ۷۰۰ متر مسافری و باربری، ۱۲۸ دستگاه پل بزرگ وکوچک و ۳۹ دستگاه تونل پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: چابهار در آینده قطب تجارت و‌ ترانزیت منطقه خواهد شد و باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های آن در زمینه حمل و نقل فراهم شود.

**منبع: روزنامه کیهان

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.