پایدار سازی سازه و احیای بخش آسیب دیده بازار پردیس یک

استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران در بازدید از مجتمع تجاری پردیس یک گفت: عملیات پایدار سازی سازه و احیای بخش آسیب دیده بازار پردیس یک، ظرف چند ماه آینده توسط مشاورین و پیمانکاران مجرب امکان پذیر است

به گزارش فرینا، غلامرضا قدرتی امیری استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران طی جلسه ای با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از عملیات پایدار سازی سازه و احیای بخش آسیب دیده مجتمع تجاری پردیس یک خبر داد و گفت: طبق بازدید های میدانی از محل حریق و اقدام به موقع و هوشمندانه نیروهای آتش نشانی و همکاری دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه موجب کاهش آسیب های جدی در این ساختمان شده است.

قدرتی امیری در بازدید میدانی به منظور ارزیابی میزان آسیب دیدگی ناشی از آتش سوزی مجتمع تجاری پردیس یک افزود: یک سوم مجتمع تجاری پردیس یک "ضلع بیرونی ساختمان و طبقه دوم شش ضلعی" طعمه حریق شده است و قسمت های دیگر بازار آسیب جدی ندیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: آسیب جدی به قسمت شش ضلعی مجتمع تجاری پردیس یک وارد نشده است ولی ضلع بیرونی ساختمان به منظور پایین آوردن دما و جلوگیری از گسترش آتش به قسمت های دیگر بازار توسط نیروهای آتش نشانی تخریب شده است.

استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به این که دهانه های خرپا در دهانه یگدیگر اتصالات به ارتفاع 23 متر به سبک قدیم اجرا شده است اظهار داشت: ساخت این سازه بر اساس آیین نامه قدیم کامل است اما نیاز به بازنگری و به روز رسانی دارد.

قدرتی امیری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: با اطفاء حریق مجتمع تجاری پردیس یک آب به پشت سقف های کاذب نفوذ کرده و احتمال ریزش دارند و به همین خاطر قسمت هایی که طعمه حریق نشده و سالم هستند باید نسبت به بازنگری و تقویت اتصالات اقدام شود.

وی بر ایمن سازی فضای بازار برای تردد افراد جهت تخلیه غرفه های خود تاکید کرد و گفت: سقف های کاذب بین فاصله شبکه های هشت در هشت متر و در هر نقطه ای 60 در 60 سانت باید بازدید به عمل آید تا از عدم نفوذ آب زیر سقف کاذب این مجموعه اطمینان حاصل شود و پس از آن دو تیم 5 نفره در دو مسیر متفاوت جهت تخلیه غرفه ها اقدام کنند.

استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران در خصوص بازسازی مجتمع تجاری کیش گفت: قسمتی که بر اثر آتش سوزی 30درصد تخریب شده با قسمت سالم بازار جدا سازی می شود و مدت زمان باز سازی این مجموعه بستگی به مشاور و پیمانکار مربوطه در چندماه آینده به صورت متغیر است.

گفتنی است؛ غلامرضا قدرتی امیری استاد سازه دانشگاه علم و صنعت ایران در اطفاء حریق پلاسکو در کمیته ای که از سوی شورای اسلامی شهر تهران از افراد علمی و با تجربه تشکیل شد نقش بسزایی ایفا کردند، این تیم 20نفره در ابتدای آتش سوزی پلاسکو تهران در محل حاضر شدند و نسبت به ساختمان های اطراف که نیروی های آتش نشانی قصد ورود به آنها را داشتند با نظر کارشناسی در خصوص ایمنی و خطر فضاهای موجود این نیروها را هدایت می کردند.

تمام اطلاعات روز حادثه و نقشه هایی که وجود داشت از جمله نحوه کار، دپو نخاله های ساختمان پلاسکو، تهیه گزارش و نمونه برداری، تهیه گزارش علت آتش سوزی، نحوه ورود و گسترش آتش و ریزش ساختمان در یک گزارش مدون طی زمان کوتاه تهیه و نهایی شد و به عنوان یک الگو برای ساختمان های قدیمی و مشابه پلاسکو مورد استفاده قرار گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو