فعالیت بخش خصوصی در اولویت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: فعالیت بخش خصوصی در این منطقه در اولویت قرار دارد.

به گزارش فرینا به نقل از نفت ما، ایرج خرم‌دل در دیدار با رئیس شورای شهر بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه و عضو شورای روحانیت استان بوشهر با اشاره به بهره‌برداری بخش عمده‌ای از طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت در فازهای پارس جنوبی گفت: بیشترین میزان نیروی شاغل در پروژه‌های صنعت نفت در مرحله ساخت پروژه است و در مرحله بهره‌برداری تعداد افراد شاغل در این پروژه‌ها کاهش می‌یابد که این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است.
خرم دل وجود زیر ساخت‌ها و اراضی مناسب، دسترسی آسان به خوراک و همچنین سهولت در صادرات به دلیل قوانین خاص گمرکی را یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های بیشمار سرمایه‌گذاری برای صنایع پایین‌دستی در راستای تکمیل زنجیره‌های تولید فرآورده‌های پتروشیمی یک فرصت استثنایی برای تکمیل زنجیره ارزش و اشتغالزایی است.
وی تاکید کرد: با تکیه بر قوانین و نقش حمایتی سازمان در جذب سرمایه‌گذاری، حضور بخش خصوصی برای فعالیت در منطقه به صورت جدی در اولویت قرار دارد که در این صورت بخش عمده‌ای از دغدغه اشتغال جوانان منطقه برطرف می‌شود.
عضو شورای روحانیت استان بوشهر و رئیس شورای اسلامی بخش چاه مبارک نیز در این نشست با اشاره به وحدت و همدلی موجود میان مردم و مسئولان در عسلویه گفت: شهرستان عسلویه به واسطه وجود صنایع و پالایشگاه‌های موجود در آن یکی از مناطق مهم کشور است که نقش مهمی در تامین درآمدهای کشور، اشتغال‌زایی و تامین انرژی پاک برعهده دارد.
شیخ عبدالله مبارکی، افزود: از ابتدای شروع فعالیت‌های صنعتی در منطقه، مردم شهرستان عسلویه و مناطق پیرامونی میزبانان خوبی برای صنعت نفت بوده‌اند و همواره نقش محوری و اصلی خود را در پیشبرد اهداف کلان صنعت  نفت به خوبی ایفا کردند. امیدواریم با آغاز طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس و نیاز این پروژه‌ها به نیروی کار، بخشی از دغدغه جوانان شهرستان عسلویه در این زمینه رفع شود.
گفتنی است؛ با آغاز ماه محرم، نمایشگاه دیجیتال خیمه ماه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز به‌کار کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو