اعلام مصوبات کارگروه ماده ۸ منطقه آزاد اروند

جلسه کارگروه ماده 8 منطقه آزاد اروند به عنوان نهاد عالی تصویب طرح های تفصیلی و جامع در منطقه برگزار و مصوبات آن اعلام شد.

به گزارش فرینا، این جلسه به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و با حضور نمایندگان ۵ وزارتخانه عضو کارگروه، فرماندار ویژه آبادان و جمعی از مسئولین محلی در سالن جلسات سازمان انجام شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اختیارات بالای این کارگروه از مصوبات آن به عنوان مرجع استفاده از زمین در محدوده ی منطقه آزاد اروند نام برد و افزود: کارگروه ماده ۸  بصورت متوالی با توجه به هماهنگی با نمایندگان وزرای مربوطه برگزار و در برنامه ریزی و تغییرات کاربریهای طرح‌های منطقه نقش دارد .

اسماعیل زمانی تصریح کرد: این جلسات با این هدف برگزار می شود که ارجاعات سازمان‌ها، دستگاه‌ها یا مردمی که تقاضای تغییر یا تعیین کاربری اراضی در محدوده ی اروند را دارند بصورت چابک مورد بررسی قرار گیرند.

زمانی خاطر نشان کرد: موارد مذکور پس از بررسی های کارشناسی طبق طرح جامع و به تشخیص کمیته فنی به کارگروه ارجاع داده می شود و درخصوص آن ها تصمیم گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به دلیل اینکه جلسه بعد از مدت ها برگزار شد و مسائل زیادی مورد بررسی قرار  گرفت، گفت: بعضی موضوعات کلی و بعضی دیگر موردی بود؛ که خوشبختانه آن دسته از طرح هایی که توجیه کارشناسی و فنی مناسبی داشت تصویب شد،بعضی به کلی رد و تعدادی هم برای بازنگری به کارگروه و شهرداری مربوطه ارجاع شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در کارگروه ماده ۸ امروز را  مربوط به اراضی روستاها دانست و افزود: طرح های روستاهای رمیله، طویشه و سلیچ بررسی و با شرط حفظ کاربری فضای سبز و نخیلاتشان به امید حل مشکلات مردم جزو محدوده ی خدمات شهری شدند.

رئیس کارگروه ماده ۸ منطقه آزاد اروند در پایان گفت: طرح تفصیلی مجتمع تجاری، اداری و خدماتی در ورودی شهر آبادان به مساحتی بیش از ۵۷ هکتار نیز بررسی و طبق نقشه هایی که ارائه شد به تصویب رسید. همچنین موضوع مهم اسکله تجاری گردشگری در جزیره مینو مطرح و کلیات آن به تصویب رسید

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو