زمانی:

جایگاه عشایر در تاریخ اسلام، ایران و در استان خوزستان، جایگاهی موثر و قابل تجلیل است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: عشایر در تمامی دفاع مقدس از انقلاب اسلامی حمایت کردند و همواره خط شکن دوران دفاع مقدس بوده‌اند.

به گزارش فرینا، اسمعیل زمانی در نخستین همایش نقش عشایر در دفاع مقدس افزود: عشایر غیور نمونه‌های شاخص و بی‌نظیر فداکاری در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هستند و خداوند متعال در دنیا و آخرت اجر این فداکاری‌ها را می‌دهد.
زمانی گفت: ایده تشکیل بسیج در اوایل جنگ مطرح شد و شروع کننده آن نیز شیوخ عشایر بودند، آنها با حضور خود در جنگ و در مرزها کمبود نیروهای نظامی را کمرنگ کردند.
وی با تاکید بر اینکه جایگاه عشایر در تاریخ اسلام، ایران و در استان خوزستان، جایگاهی موثر و قابل تجلیل است، بیان کرد: این جایگاه بخش عظیمی از تاریخ ایران و تحولات آن را در خود جای داده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: صدام پیش از جنگ تحمیلی قصد داشت تا در آغاز جنگ برای پیروزی سریع و تصرف سه روز خوزستان اقدام نماید، ولی با شروع جنگ تحمیلی تمام معادلات صدام به هم خورد و عشایر از ناموس و کشور جانانه دفاع کردند.
زمانی افزود: برخی از عشایر با وجود آتش باران دشمن، منطقه و دیار خود را ترک نکردند و در زمانی که نیاز به مدیریت جنگ‌زده‌ها بود نیز دوشادوش نظام این مدیریت را بخوبی انجام دادند.
وی اظهار داشت: عشایر همیشه با شهامت بوده‌اند و در طول تاریخ ثابت کردند که پیرو مکتب اسلام ناب محمدی هستند و در جنگ تحمیلی نیز در خط مقدم جنگ بوده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: عشایر در دفاع از نظام جمهوری اسلامی همواره پیشگام هستند و در تامین امنیت کشور به ویژه در مناطق مرزی نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو