امروز رخ داد؛

استاندار سیستان و بلوچستان بر تسریع ساخت فرودگاه چابهار تاکید کرد

مسائل مربوط به فرودگاه چابهار و توسعه سواحل مکران در دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ساخت این فرودگاه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از خبرگزاری برنا، احمدعلی موهبتی در دیدار دیروز خود با سردار دهقان اظهارداشت: با توجه به تایید و حمایت مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از ایده ساخت فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار در مراحل اولیه پی گیری اخذ مجوز، آن را راهگشا و موجب ایجاد تفاهم دست اندرکاران و صدور مجوز فرودگاه دانست و از رویکرد توسعه گر و علمی و تخصصی و توجه مناسب سردار دهقان به توسعه سواحل مکران قدردانی کرد.

وی با اشاره به سرعت عمل و پیشرفت شتابان کار احداث فرودگاه چابهار، افزود: برنامه ریزی این است که فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار تا پیش از پایان این دولت به بهره برداری برسد و با روند فعلی پیشرفت فیزیکی پروژه، اگر بازدارندگی نباشد امیدواریم حتی تا پایان سال پرواز در این فرودگاه انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات پیش آمده در مسیر ساخت فرودگاه از سوی پایگاه دهم شکاری و نیز تعطیلی فرودگاه کنارک در مقطعی در اواخر ماه گذشته و ایجاد مشکل برای مردم، سرمایه گذاران، مسافران و گردشگران، رفتارهای اخیر را غیر متعارف و خلاف مصالح کشور و توسعه منطقه توصیف کرد و با توجه به نشست‌های برگزار شده در سطوح مختلف با مدیران اجرایی و نظامی از دکتر دهقان خواست با توجه به اشراف و آگاهی نسبت به سوابق موضوع، در جهت ایجاد تفاهم و رفع موانع مساعدت کند.

وی با اعلام استقبال سیستان و بلوچستان از سرمایه‌گذاری‌های هدفمند، مطالعه شده و با برنامه، افزود: با توجه به فعال شدن دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران و استقرار در چابهار و نیز راه اندازی پنجره واحد با حضور نمایندگان ۱۷ دستگاه اجرایی، بررسی و مجوزهای لازم در کمترین زمان صادر می‌شود.

موهبتی با تاکید بر استفاده بهینه از منابع و سرمایه‌ها بر ضرورت ارائه مطالعات طرح و توجیه علمی و فنی پروژه و سرمایه گذاری ها گفت: مطالعات و طرح جامع سرمایه گذاری‌ها، چگونگی کاربری زمین‌ها و جانمایی پروژه و اطلاعات و مستندات لازم ارائه تا بررسی و در صورت تایید موافقت ها و مجوز لازم صادر شود.

در این نشست که نمایندگان کنسرسیومی از تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذار در سواحل مکران حضور داشتند مدنی نماینده کنسرسیوم اظهارداشت: ما با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی آمادگی مان را برای سرمایه گذاری در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، شیلات، صنایع دریایی و خدمات با مشارکت مردم در سرمایه گذاری اعلام می‌کنیم و درخواست پشتیبانی و مساعدت از استاندار برای واگذاری زمین و صدور مجوزهای لازم کرد.

وی اظهارداشت: پیش بینی اولیه سرمایه گذاری مبلغ پنج هزار میلیارد ریال است که ۴۰ درصد آن به صورت سهام از سرمایه های مردم و بومیان علاقمند به مشارکت در این سرمایه گذاری بزرگ و بقیه از بخش خصوصی تامین خواهد شد.

همچنین سبزه کار نماینده دیگر شرکت‌های سرمایه گذار با اشاره به ظرفیت‌های منطقه و توان و اهداف کنسیرسیوم در توسعه منطقه، گفت: در طرح تشکیل شرکت سرمایه گذاری و توسعه منطقه بلوچستان، اتکای اصلی بر مشارکت مردم بوده و از تجارب شرکت های توسعه ای در سایر نقاط کشور بهره گرفته شده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو