جذب ۷ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردشگری منطقه آزاد ماکو

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: هفت هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در راستای توسعه زیرساختی گردشگری منطقه جذب و هزینه می‌شود.

به گزارش فرینا، مهدی عبدالله‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سرمایه گذاری در قالب مجتمع چند منظوره تجاری، تفریحی و اقامتی بازرگان است که در سال ۱۳۹۶کلنگ زنی شده و در یک مرحله از کار به خاطر برخی مشکلات متوقف شده بود که با پیگیری مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، احداث آن  از سر گرفته شد.

عبدالله زاده اضافه کرد: این پروژه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در ۱۲ طبقه که ۲ طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ و طبقه همکف به عنوان مجتمع تجاری و طبقات بالا به عنوان هتل ۴ ستاره با ۵۲ اتاق و مجموعه های تفریحی از جمله استخر، سالن های کنفرانس، ‌سینما در حال احداث است.

وی با بیان اینکه تعداد مغازه‌های این مجتمع تجاری نیز ۱۵۶ واحد است، ادامه داد: در این هتل و مجتمع تجاری برای ۲۸۶ خودرو جای پارک در نظر گرفته شده است.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو میزان اشتغالزایی در این مجموعه را ۲۵۰ نفر به طور مستقیم در مجموعه هتل و بخش تجاری عنوان کرد و اظهار داشت: فاز اول این طرح تا ۲ سال آینده به اتمام می رسد.

عبدالله زاده گفت: این پروژه هم اکنون از ۳۰ درصد پیشرفت مالی و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو