مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

طراحی مجموعه "بزرگ شهری زاد بوم" با رویکردهای توسعه پایدار شهرسازی در قشم

مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مجموعه بزرگ شهری زاد بوم در مرکز شهر قشم در زمینی به مساحت 296000 مترمربع با در نظر گرفتن رویکردهای نوین شهرسازی، احداث خواهد شد.

به گزارش فرینا، نورالله کرمی با بیان این مطلب، ادامه داد: طراحی مجموعه «زاد بوم» در مرکز شهر قشم با در نظر گرفتن رویکردهای توسعه پایدار در شهرسازی، طراحی شهری و معماری انجام پذیرفته و شامل کلیه امکانات مورد استفاده یک منطقه چند عملکردی مدرن و مرفه است.
وی با بیان اینکه این مجموعه بزرگ شهری به صورت شهرکی نیمه مستقل طراحی شده، افزود: در این پروژه، ناحیه بندی سایت و بلوک های ساختمانی در تیپ های مختلف با سبک مدرن و امروزی در نظر گرفته شده و کلیه خدمات رفاهی شهری در داخل مجموعه به صورت یک شهرک کامل پیش بینی و طراحی شده است.
مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در طراحی شهری این مجموعه کلیه خدمات مورد نیاز، بصورت محلی و فرامنطقه ای دیده شده و ساکنین می توانند از کلیه این خدمات بهره مند گردند.
به گفته کرمی؛ در این شهرک که شامل 6 ناحیه است، طرح ساختاری بلوک های مسکونی، تجاری و خدماتی در طرح جامع فضایی مجموعه دیده شده و کلیه ساخت و سازها بر مبنای این مجموعه شکل خواهد گرفت.
وی ادامه داد: طراحی مجموعه بزرگ شهری زاد بوم در ضمن اینکه تأمین کننده نیازهای داخلی خود است در مقیاس شهری نیز به شهروندان ارائه خدمات داشته و باعث ارتقاء سطح کیفی کار و زندگی ساکنان شهر نیز خواهد بود.
مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: این طرح شهری با رعایت ضوابط مربوط به حفظ بنا، نماهای تاریخی و مناظر طبیعی مصوب در طرح جامع شهری قشم، تهیه و تنظیم شده است.
کرمی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم با رعایت الزامات قانونی، برنامه ای راهبردی برای تحول و افزایش کیفیت فضای زندگی مردم در دستور کار داشته و با جدیدت در پی بهبود کیفیت فضاهای عمومی، ایجاد هماهنگی و حس وحدت در فضاها و عناصر شهری است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو