مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد؛

رشد 88‌ درصدی حمل ریلی کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از رشد 88‌درصدی حمل ریلی کالا از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: «تمام ظرفیت‌های راهبردی این بندر از جمله شقوق مختلف حمل‌ونقل را در سال جهش تولید جهت رونق اقتصاد منطقه به‌کار بسته‌ایم».

به گزارش فرینا، محمدعلی اصل سعیدی‌پور در گفت‌وگو با واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام این خبر گفت: «از آغاز سال جاری تاکنون 43‌هزار و ‌358‌تُن کالا به‌صورت حمل ریلی در بندر امیرآباد جابه‌جا شد که در مقایسه‌ با مدت مشابه سال قبل، رشد 88‌درصدی را نشان می‌دهد».

اصل سعیدی‌پور ضمن تأکید بر اینکه از اولویت‌های استراتژیک در بندر امیرآباد توسعه حمل‌ونقل ریلی از بندر و افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی از کل تراکنش‌های عملیاتی بندر است خاطرنشان کرد که برنامه‌های عملیاتی بندر به‌گونه‌ای طراحی شده است که در آینده‌ای نه‌چندان‌دور شاهد تحولات بزرگی در حمل‌ونقل ریلی در بندر خواهیم بود.

وی بااشاره‌به‌اینکه سه‌درصد از میزان کل حمل‌ونقل در بندر امیرآباد را حمل ریلی به‌خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: «سیمان، ذرت و انواع نمک از عمده کالاهایی بوده که توسط 813 دستگاه واگن به‌صورت حمل ریلی در این بندر جابه‌جا شد».

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پایان به برنامه‌های عملیاتی از جمله ساخت و بهره‌برداری از اسکله رو‌ ـ رو ریلی، طراحی و جذب اپراتور عملیات ریلی، طراحی و بازنگری تعرفه‌های حمل‌ونقل ریلی، تربیت و آموزش نیروهای متخصص درزمینه عملیات ریلی و لجستیک بندری، ترغیب سرمایه‌گذاران به توسعه زیرساخت ریلی در درون محوطه‌های عملیاتی و ... اشاره کرد. گفتنی‌ست؛ بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تنها بندر متصل به شبکه راه‌آهن سراسری در شمال کشور است که با دارا‌بودن 25‌کیلومتر شبکه ریلی داخلی از سهم بی‌بدیلی در واردات، صادرات و ترانزیت کالا در منطقه برخوردار است و با بهره‌برداری از تنها اسکله رو‌ ـ رو ریلی کشور در این بندر در آینده نزدیک، ترانزیت کالا از این بندر به کشورهای CIS عراق و افغانستان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو