۵.۵ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی شوط هزینه شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به سیاست سازمان در راستای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی منطقه گفت: تاکنون پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان شوط به عنوان یکی از متاطق تجت پوشش، هزینه شده است.

به گزارش فرینا، اسلام یادگاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هزینه ها در راستای ارتقا و تجهیز، تعمیر، بازسازی مراکز درمانی در شهرستان‌ شوط صورت گرفته است.

یادگاری افزود: همچنین خیّران شهرستان شوط بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی سرمایه ای و لوازم مصرفی جهت تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی خریداری و اهدا کرده اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های سونوگرافی، رادیولوژی دیجیتال و سه دستگاه ونتیلاتور از جمله اقلام خریداری شده است.

به گفته مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو، در سال جاری نیز با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و ضرورت مراقبت از بیماران بدحال و دارای علایم تنفسی ۱۳ عدد کپسول اکسیژن طبی برای مرکز درمانی بیمارستان شهدای شوط خریداری شد.

منطقه آزاد ماکو دارای سه بیمارستان در سطح سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت است.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان‌غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است؛ مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.