آغاز عملیات گسترده زیباسازی فضاهای روستا و کمپ پارک لافت

مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات گسترده زیباسازی فضاهای روستا و کمپ پارک لافت خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از شما و اقتصاد، امیر سلکی با اشاره به تاکیدات و دستورات حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر تمرکز هرچه بیشتر برای رفع نارسایی های شهرها و روستاهای واقع در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم، گفت: این مدیریت ساماندهی و زیباسازی روستا و کمپ پارک لافت را بر این اساس و مطابق وظایف و ماموریت خود آغاز کرده است.
سلکی، زیباسازی فضاهای عمومی شامل خیابان ها، میدان ها و پارک ها را تنها برای لذت و آرامش بخشیدن به روح و روان شهروندان، گردشگران و مسافران لازم و ضروری ندانست و افزود: جنبه بهسازی، بهداشت و حفظ پاکیزگی محیط زیست مردم عزیز لافت و همچنین مسافران و گردشگران گرامی نیز در این مقوله بسیار مهم و اساسی است.
وی نظافت سطح روستا و کمپ پارک لافت را سرآغاز عملیات زیباسازی در این مناطق اعلام کرد و گفت: رنگ آمیزی جدول ها، صندلی های چوبی و سطل های زباله نصب شده در این مناطق نیز بخش مهمی از این عملیات محسوب می شود که با همت و تلاش همکاران مسئول در مدیریت منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم در دست اجراست.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه به دو مقوله حفظ هویت محیط  و رشد فرهنگ عمومی در این روستا در این عملیات توجه ویژه ای شده است، تصریح کرد: با این عملیات انتظار می رود که هم ساکنان عزیز این روستا و هم مهمانان گرامی شامل گردشگران و مسافران هنگام ورود به جزیره قشم، نهایت همکاری را در حفظ بهداشت و زیبایی های روستا و کمپ پارک لافت با این مدیریت داشته باشند.
گفتنی است؛ روستای لافت در شمال‌غربی جزیره قشم درحدود 55 کیلومتری غرب شهر قشم واقع شده و نزدیک ‌ترین فاصله را با سرزمین اصلی (بندر پهل) دارد.
لافت در گذشته به مدت طولانی مرکزیت جزیره قشم بوده و ایامی هم نام تمام جزیره لافت بوده است. مردان لافت از گذشته تا روزگاران نه چندان دور با لنج‌های بادبانی سفرهای اقیانوس پیما را طی می‌کردند و با کشورهای آفریقایی و کشور هند تجارت می‌کردند به گونه ‌ای که هنوز هستند پیرمردانی در لافت که به زبان‌های هندی، سواحلی، عربی و انگلیسی تسلط کامل دارند و نقش به سزایی در گسترش اسلام در شبه قاره هند داشتند.
چهره طبیعی روستای لافت در میان درختان سبز گرمسیری و نخلستان‌های بلند، همراه با زیبایی خیره‌کننده دریا و جنگل شناور حرا برای هر تازه‌ واردی جذاب و قابل توجه ‌است.
سبک معماری خانه‌های روستای لافت نیز بسیار جالب و دیدنی است، بارزترین خصیصه معماری این روستا، بادگیرهای فراوان آن در اندازه‌های مختلف است. بناهای روستا خیلی نزدیک به هم ساخته شده و کوچه‌های آن نیز بسیار تنگ و باریک هستند. بادگیرهای کوچک و بزرگ خانه‌ های روستایی که در میان باغ‌ها و نخلستان‌ها قرار گرفته‌ اند، شکوه و زیبایی خاصی به این روستای ساحلی بخشیده‌اند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو