آمادگی سازمان منطقه آزاد ماکو برای مشارکت در حذف و جایگزینی کلیه مدارس کانکسی روستاهای منطقه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو طی نامه ای به وزیر آموزش و پرورش از اعلام آمادگی این سازمان برای مشارکت در تامین مالی ۵۰ درصدی به منظور حذف مدارس کانکسی منطقه و احداث مدارس جدید خبر داد.

به گزارش فرینا، در متن نامه محمدرضا عبدالرحیمی خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است: حذف مدارس كانکسي در سطح كشور طي سالهاي اخيراز جمله سياست هاي كلان نظام توسعه ملي بوده و ضروریست تبدیل و بهبود شرایط تعداد اندک باقيمانده از این نوع مدارس، با قيد اهمّيت و فوریت در تمام مناطق كشوراز جمله خط شمال استان آذربایجان غربي در دستور كار اجرایي قرار گيرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شمال غرب كشور و خاصه شمال استان آذربایجان غربي كه منطقه آزاد ماكو شامل شهرستان هاي ماكو، شوط وپلدشت درآن قرار گرفته است، منطقه اي كوهستاني و سردسير مي باشد، افزوده است: كاستي ها و ضعف هاي زیرساختي درحوزه آموزش ازجمله كانکسي بودن بخشي ازمدارس ابتدایي در ۲۸ روستاي منطقه چالشي جدي درمسير اجراي موثر برنامه هاي آموزشي پایه و تربيت نسل آینده ساز كشور محسوب مي شود.

وی درادامه این نامه بیان کرده است: امروز تدبير در برابر این چالش به اولویت و مطالبات جدي و به حق مردم و سازمان هاي این حوزه تبدیل شده است.

عبدالرحیمی خاطرنشان کرده است: اینک سازمان منطقه آزاد ماكو با این باور كه سنگ بناي توسعه كشور، آموزش و پرورش روزآمد و برخوردار از سخت افزارها و نرم افزارهاي استاندارد مي باشد و درادامه اقدامات خود در راستاي توسعه، بهسازي و استانداردسازي فضاهای آموزشي منطقه كه طي سال هاي اخير شروع شده است، هم اكنون نيز در حال انجام است، آمادگی خود را براي همکاري مشترک و عملياتي سازي برنام هاي مشاركتي براي حذف مدارس كانکسي منطقه در یک بازه زماني دو ساله و تامين پنجاه درصدي هزینه هاي احداث مدارس جایگزین اعلام مي نماید.

مدیرعامل سازمان آزاد ماکو از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرده است: در صورت موافقت خواهشمند است، دستور فرمایند سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور نيز با تأمين ۵۰ درصدي هزینه هاي مربوط در قالب تفاهم نامه همکاري مشترک اقدام لازم در این خصوص معمول نماید.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.