با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی؛

مرز ریمدان پس از 12 سال افتتاح شد

مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و مسئولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش فرینا، با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی انجام و تردد مسافر نیز با گذرنامه صورت خواهد گرفت. مرز ریمدان در محدوده دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ بود اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسئولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان مرز ریمدان به عنوان یکی از مبادی رسمی برای افزایش مبادلات بازرگانی با پاکستان و اتصال آن به بندر مهم اقتصادی این کشور یعنی کراچی نقش مهمی ایفا خواهد کرد. از طرفی این مرز زمینه را برای اتصال چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا را فراهم می‌کند. مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی کشور به ۳۷ درصد جمعیت جهان (پاکستان، چین و هند) بوده بنابراین توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

گفتنی است؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز جمعه به منظور افتتاح این مرز وارد چابهار شد. در این سفر عملیات اجرایی باند دوم راه زمینی چابهار ـ کنارک نیز توسط منطقه آزاد چابهار در راستای اهداف و سیاست‌های این منطقه در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل به طول ۲۲ کیلومتر آغاز شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.