عبدالرحیمی:

رویکرد مهم سازمان منطقه آزاد ماکو با توسعه کشاورزی صنعتی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ صنعتی کردن کشاورزی،‌ ترویج، آموزش و ارتقای توانمندی جامعه محلی به عنوان اصول راهبردی، افزایش بهره وری بخش کشاورزی در سازمان منطقه آزاد ماکو است.

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو که با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، نماینده مردم منطقه در مجلس، فرمانداران و روسای جهاد کشاورزی شهرستان های ماکو، شوط، ‌پلدشت و چالدران که در محل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد افزود: منطقه آزاد ماکو با دارا بودن ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی رتبه اول بخش کشاورزی در بین تمام مناطق آزاد را دارد.

عبدالرحیمی افزود: این منطقه دارای جامعه محلی ۲۶ هزار نفری فعال در زیربخش های زراعت، باغداری دامپروری و شیلات است و این ظرفیت عظیم نیروی انسانی و برخورداری از خاک حاصلخیز و سرمایه گذاری های زیرساختی مدیریت آب و شبکه های آبیاری صورت گرفته در این منطقه، نوید بخش آینده روشن منطقه ازاد ماکو در بخش کشاورزی می باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۹ واحد دامداری صنعتی با ۵۸۱ هزار دام سبک و ۳۰ هزار دام سنگین در منطقه آزاد ماکو فعال می باشد اضافه کرد: ۶۰ واحد مرغداری صنعتی و ۲۵ واحد مزرعه پرورش ماهی نیز در این منطقه فعالیت می کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو وسعت اراضی کشاورزی در این منطقه را نشان از محوری بودن این بخش اقتصادی برای کسب و کارها و سرمایه گذاری های منطقه که منجر به ارزش آفرینی برای اقتصاد های ملی و منطقه ای است دانست و ادامه داد: باید باتکمیل پروژه و بهره برداری از شبکه های اصلی و فرعی سد کرم آباد و اراضی پایاب این سد تعجیل کرد و هرگونه تاخیر ضمن آن که موجب تحمیل هزینه به پروژه می شود بلکه هر گونه تاخیر در آن موجب از دست رفتن فرصتهای اقتصادی و استفاده موثر از منابع آب و خاک منطقه می شود.

عبدالرحیمی تصریح کرد: ملاحظه اساسی ما در بخش کشاورزی،‌ ۱۹ هزار اراضی واقع در پایاب سر کرم آباد می باشد که امید است با اهتمام بیشتر وزارتخانه های نیرو و جهاد شاهد بهره برداری کامل از این پروژه باشیم.
وی در پایان به تعهد سازمان منطقه آزاد به ضرورت پایداری توسعه بخش کشاورزی،‌ و رعایت اصول و مقررات کاربری اراضی و استانداردهای بخش کشاورزی تاکید کرد‌.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو